(OBS! Långt inlägg)
Plötsligt så händer det!
Man hittar nålen i höstacken, får grädden på moset…(ja, ni förstår).
Jag tillhörde de som fick förlängd giltighetstid på min voucher tom 31/3 (och tolkade det som att hade man inte använt den före 1/1-26 så gällde den tom 31/3 utan några andra begränsningar).
Bokade i mitten av mars en utresa och applicerade då vouchern, med planen att lägga till en hemresa senast 31/3.
Ringde in 30/3 och hade förberett några resor men blev då upplyst av agenten (kunnig och engagerad) att den förlängda vouchern var ”one time use only” efter ordinarie giltighetstid. Accepterade detta men påtalade att SAS som vanligt inte varit tydlig i sin kommunikation, vilket agenten bekräftade. Tackade för hjälpen och avslutade samtalet och var ändå ganska nöjd då jag hade gått om tid att fixa ny voucher och därefter hemresa.
Vaknar dagen efter och ser att jag har ett missat 08-samtal och ett röstmeddelande. Lyssnade och det var agenten från gårdagen som inte kunde släppa det hela och skulle ringa igen senare. Strax efter lunch ringer han upp och säger att han pratat med back-office och att de sannolikt accepterar att jag lägger till en hemresa OCH jag får använda samma voucher som använts för att boka utresan. Han föreslår då en hemresa i eco men jag känner i benmärgen att long haul i eco är över för min del (och att jag har tillräckligt med tid innan utresan att fixa ny voucher och boka hemresa). Innan samtalet avslutas ber jag honom kolla några datum tidigare och helt plötsligt har han hittat en hel hemresa i business (jag hade också sökt detta datum både hos SAS och Awardfares men den fanns inte). Han lovar inte att bokningen släpps genom men han har skrivit en notis(!) om varför han tycker det. Jag tappar nästan fattningen men tackar ödmjukast och säger att går den inte genom är inget sämre, jag har fortfarande en bra utresa bokad och allt är som det var innan han ringde.
Samtalet avslutas efter att vi kontrollerat namn, datum, flighter och uppgifter för tillkommande kostnader.
Sedan går det ett par timmar och då ringer (typ) samma 08-nummer och jag tänker ”nåväl, resan gick inte genom men väl värt ett försök”. Nej, då är det en annan agent som bara vill meddela att agent 1 räknat lite fel på skatterna och vill kolla att jag accepterar de korrekta.
15 minuter senare får jag mail med de nya biljetterna, galet bra service.

OT. Avslutade dagen på Strawberry Arena vilket inte gjorde dagen sämre.