Denna passar både i bra och dåligt tråden men vi fokuserar på det positiva.
30H byttes mot valfritt säte i plus pga en courtesy upgrade (downgrade). Inga fönstersäten och bara mittraden har lediga säten.
Jag föredrar ju exit row och rad 30 före alla platser i plus, då det är benutrymme jag vill åt samt att jag "alltid" bokar fönsterplats.
Ringde sas nöe detta inträffade och fick prata med någon kvinna som inte kunde hjälpa mig, inte ge ut sitt namn och avslutade med att bara lägga på luren. Fick en undersökning i telefon direkt efteråt och är ju inte jättesvårt att lista ut de betygen. Hon lovade dessutom att en supervisor skulle ringa mig vilket inte skedde.
Ringde igen och fick prata med en kille, det samtalet avslutades med att jag skulle bli kopplad till någon som kunde hjälpa mig. Jag blev koppla till Swedavias växel... Ridå...
På flygplatsen och checkin kunde de inte göra något, enbart servicecenter som kan fixa. Gick igenom passkontroll och upp till servicecenter som var obemannat och en lapp hänvisade till den borta vid gate 1. Passkontroll och ny säkerhetskontroll och väl där får jag info att de inte kan göra något utan det är de i F-piren där jag precis var som hanterar detta och att den är bemannad 2h30min innan avgång. 1h15min innan ordinarie avgång var den dock tom. Fick gå tillbaka med ny passkontroll och nu var personalen där.
Det positiva var att de kunde flytta tillbaka mig till 30H och bad om ursäkt för det inträffade.
NY passkontroll och säkerhetskontroll och sen frukost på Arlanda lite drygt 1h efter jag kom dit.
3 samtal till sas, 5 passkontroller och 3 säkerhetskontroller senare så sitter jag på min valda plats... Vi är förenade 1h minst nu men deicing är gjord och allt klart för avgång.