Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Får citera från tråden om vad SAS inte gjorde bra
SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 363 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
3 flighter i plus idag och allt frid och fröjd till sista längre flighten där jag hoppades få lite mat att äta. Fanns inget att servera plus förutom någon torr macka som kändes några dagar gammal.

Tråkigt när man för en gångs skull åker plus och de väljer att inte lasta rätt catering.
Personalen ombord verkade skämmas och skulle skriva en rapport om det. De levererade åtminstone ett bra bemötande och gjorde vad de kunde. Inte deras fel att man inte lastar ombord det som bör finnas.

Öppnade ett case mot sas för detta och fick initialt ett standard svar att det tas till berörd avdelning och man bad om ursäkt för att maten inte var upp till standard med lite poäng som kompensation.

Detta var inte OK för mig då man gjort ett val att inte lasta någon mat catering på planet för att istället flyga en charter flygning från Hamburg till Las Palmas och då inte få någon mat lastad mer än den torraste mackan jag försökt äta. Det var helt uppenbart att man tog smällen att inte lasta mat catering på flighten enligt SAS standard. Hade man bara meddelat detta i förväg hade jag kunnat äta på flygplatsen istället.

Efter att ha påtalat detta att det var ett strategiskt beslut från SAS att strunta i korrekt catering så fick jag den kompensation som jag begärde och tyckte var lämplig för detta.
Att saker går fel och att det uppstår oförutsedda händelser som gör att fel/ingen mat lastas kan jag förstå, men att man bara struntar i det utan att meddela om detta är inte ok.

Slutet gott, allting gott.
SAS tog sitt ansvar och gav en skälig ersättning för detta efter mitt svar på deras första kompensation.
 
Får citera från tråden om vad SAS inte gjorde bra
SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 363 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Öppnade ett case mot sas för detta och fick initialt ett standard svar att det tas till berörd avdelning och man bad om ursäkt för att maten inte var upp till standard med lite poäng som kompensation.

Detta var inte OK för mig då man gjort ett val att inte lasta någon mat catering på planet för att istället flyga en charter flygning från Hamburg till Las Palmas och då inte få någon mat lastad mer än den torraste mackan jag försökt äta. Det var helt uppenbart att man tog smällen att inte lasta mat catering på flighten enligt SAS standard. Hade man bara meddelat detta i förväg hade jag kunnat äta på flygplatsen istället.

Efter att ha påtalat detta att det var ett strategiskt beslut från SAS att strunta i korrekt catering så fick jag den kompensation som jag begärde och tyckte var lämplig för detta.
Att saker går fel och att det uppstår oförutsedda händelser som gör att fel/ingen mat lastas kan jag förstå, men att man bara struntar i det utan att meddela om detta är inte ok.

Slutet gott, allting gott.
SAS tog sitt ansvar och gav en skälig ersättning för detta efter mitt svar på deras första kompensation.
Vad är skälig ersättning?
 
Allt gick utmärkt! Taxin anlände 10 min innan avgång, personal stod vid entrén med mitt boardingkort i handen, säkerhetskontroll och gate redo och jag satt i flygplansstolen 5 min innan avgång. Nu lite lugn och ro innan vidare färd till Frankfurt.

Trevlig helg allihopa!
Magnus
Här ser vi hur en föredömligt hanterad avvikelse kan ge en till och med nöjdare kund än om ingen avvikelse skett. Mycket bra hanterat av SAS!
 
Här ser vi hur en föredömligt hanterad avvikelse kan ge en till och med nöjdare kund än om ingen avvikelse skett. Mycket bra hanterat av SAS!
Absolut, jag blev själv uppfångad när jag landade på ARN vid försening och körd direkt till min Chicago-flight, så de kan ju sköta saker snyggt absolut.
Samtidigt så hade de nog behövt att boka om kunden på betald F biljett +ev 600EUR om de inte löste det ;D så visst egenintresse kanske fanns här...
 
Hjälpe en kollega idag kl. 09,00 med en EU261/2004 han hade en 4 timmars försening igår på sista avgången från Skellefteå till ARN
Klockan 11,30 fick han besked om att 2.600kr kommer på kontot inom 7 dagar
Han hade inte en aning om arr man kunde få ersättning, han tyckte att SAS var generös som bjöd på en fika check på 100kr
 
Toppen