Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Första gången idag som jag blev nekad en Cola Zero till frukosten. Orkade inte ta en diskussion så släppte den, men enligt crew så serverade man endast kaffe/te till frukosten.

Något nytt SAS börjat med nu eller bara lite tvär person jag stötte på imorse? Är EBD, så tänker också att om jag suttit i Go så hade det ingått dricka :)
Du träffade nog nån som borde söka nytt jobb

Första gången idag som jag blev nekad en Cola Zero till frukosten. Orkade inte ta en diskussion så släppte den, men enligt crew så serverade man endast kaffe/te till frukosten.

Något nytt SAS börjat med nu eller bara lite tvär person jag stötte på imorse? Är EBD, så tänker också att om jag suttit i Go så hade det ingått dricka :)
Vilken linje var detta på?

Servicekonceptet säger att det är kaffe/te som ska serveras och att ingen vagn ska ut i plus under frukostflygningar. Dock ska en Plus-passagerare få det som de önskar. Men man ska inte aktivt erbjuda något annat.

Skicka ett mail till SAS.

Servicekonceptet säger att det är kaffe/te som ska serveras och att ingen vagn ska ut i plus under frukostflygningar. Dock ska en Plus-passagerare få det som de önskar. Men man ska inte aktivt erbjuda något annat.

Skicka ett mail till SAS.
Intressant. Gäller detta även för en 5,5 h lång frukostflight till Gran Canaria? Dvs. ut med låda, servera kaffe och te och sedan är det finito? Eller finns det avvikelser från "servicekonceptet"? Jag har då aldrig upplevt detta servicekoncept och gör tre-fyra frukostflighter per månad.

Intressant. Gäller detta även för en 5,5 h lång frukostflight till Gran Canaria? Dvs. ut med låda, servera kaffe och te och sedan är det finito? Eller finns det avvikelser från "servicekonceptet"? Jag har då aldrig upplevt detta servicekoncept och gör tre-fyra frukostflighter per månad.

Finns ju flighter som ska ha två serveringar pga längden, vet inte var den gränsen går - men vid andraserveringen ska cafévagnen användas :)

Som jag förstått det upplever CC det ofta som enklare att servera kaffe/te från cafévagnen, då man har fler kannor med sig. Men också för att man enkelt kan fortsätta ner i Go utan att behöva gå upp och fixa igen.

På kortare frukostflighter finns ju kaffemuggen i boxen (typ inrikes och intra-scand har jag för mig), för att underlätta för CC så de inte behöver dela ut muggar också. Konceptet säger att de ska gå med kaffe/te i handen egentligen och att vagnen sedan ska rullas ut och ner i Go för att hjälpa de andra. Hade konceptet sagt att de skulle köra ut vagnen hade det ju inte behövts muggar i boxen eftersom det finns på vagnen då :)

Hade konceptet sagt att de skulle köra ut vagnen hade det ju inte behövts muggar i boxen eftersom det finns på vagnen då
Det var otroligt länge sedan jag drack kaffe ur muggen i lådan. Jag får alltid separat SAS-målad pappmugg och ja, serverad från vagnen.

Toppen