Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Säkerligen. T ex klockar en 12m flaggstång in på 44kg men troligen svårt att checka in även om man vore EBP

Flaggstång Original - Världens starkaste flaggstänger av Formenta.

Men en golfbag är inte jättemycket större än ett vanligt bagage så jag hade chansat. Men det är bra för övriga forumläsare att vara medveten om att det är ett specialbagage som ska förbokas.

Jo jag funderar på att chansa lite, eller ringa in och fråga om de hellre vill checka in 50 kg av fria vikter istället.
I värsta fall får jag hyra golfklubbor på plats.

Jo jag funderar på att chansa lite, eller ringa in och fråga om de hellre vill checka in 50 kg av fria vikter istället.
Fråga om de vill checka in en 12 meter flaggstång också...

Tänk på att det inte bara är vikt utan också mått som är begränsande.

Hur stor är en golfväska egentligen?

”Det maximala yttermåttet (längd + bredd + höjd) för incheckat standardbagage är 158 cm, inklusive handtag och hjul. Om din väska överstiger dessa mått hanteras den som specialbagage.”

Annars kanske en idé kan vara att bubbelplasta klubborna i mindre paket som ryms inom mått- och viktgränserna för enskilda kollin?

Nu är det både mitt och SAS fel i nedanstående:

Jag ska ner till Faro på lördag för lite golf, sas plus och diamond, dvs 92kg väskor uppdelade på 4 väskor. Jag tror knappt att jag äger 92 kg kläder, men kan förvisso ta med mig mina fria vikter...

Nåja: jag vill ha med golfbagen och en carry-on bag, och pga lite väl mycket på jobbet och privat har jag förbisett att förboka golfbag. Resultatet är att inga av de 72 golfbagsplatser ner och av de 90 platser på returresan finns tillgängliga.

Är jag helt ute och cyklar när jag tycker att SAS kundtjänst var högst ohjälpsamma när de endast föreslog att boka om mig till ett tidigare flyg dagen innan (och för 3000kr extra)? Plats finns ju sannerligen i bagageutrymmet för mina fyra väskor som jag har rätt till, vilket jag påtalade utan resultat.De hänvisade också till SAS frakt som hänvisade vidare till andra bolag då de endast jobbar med företagsfrakt.

Jag kan ju tycka att en golfväska och en carry-on är mindre än 4 väskor på 23 kg vardera och en carry on....

Ett alternativ kanske är att golfväskan får komma med nästa flight? Fråga.

Ett alternativ kanske är att golfväskan får komma med nästa flight? Fråga.

Ett flygbolag som tillåter passagerarna att diktera att deras bagage skall åka med en annan flight vill inte jag åka med. Hittar du ett sådant bolag - säg till - så att jag kan undvika dem! Tack på förhand!!!
Jag vet inte vart du kommer ifrån, men där jag kommer ifrån så är inte uttryck som ”fråga” och ”diktera” synonyma.

Vilken dialekt talar du?

Last edited:
Ett flygbolag som tillåter passagerarna att diktera att deras bagage skall åka med en annan flight vill inte jag åka med. Hittar du ett sådant bolag - säg till - så att jag kan undvika dem! Tack på förhand!!!

Jag vet inte vart du kommer ifrån, men där jag kommer ifrån så är inte uttryck som ”fråga” och ”diktera” synonyma.

Vilken dialekt talar du?

Grabbar... Låt oss hålla oss till ämnet och inte person. Helt onödigt tjafs.

Hans/Senator i rollen som moderator

Mitt inspel till debatten är att alla säkerhetsklockor i systemen hoppas jag plingar till om en resenär "föreslår" att han/hon väska skall åka med en annan flight. Det i sig själv, borde trigga alla möjliga säkerhetsfrågor i mitt tycke. Jag skulle undvika ställa den frågan, men i fall man känner det är en bra väg så vill jag, som @Berglund gärna veta vilket bolag det är så jag kan undvika flyga med ett flygbolag med sådant säkerhetstänk. Det är en sak att skicka en väska som är på avvägar, det är en annan sak att göra det på "förslag" från en resenär.

Första gången idag som jag blev nekad en Cola Zero till frukosten. Orkade inte ta en diskussion så släppte den, men enligt crew så serverade man endast kaffe/te till frukosten.

Något nytt SAS börjat med nu eller bara lite tvär person jag stötte på imorse? Är EBD, så tänker också att om jag suttit i Go så hade det ingått dricka :)

Första gången idag som jag blev nekad en Cola Zero till frukosten. Orkade inte ta en diskussion så släppte den, men enligt crew så serverade man endast kaffe/te till frukosten.

Något nytt SAS börjat med nu eller bara lite tvär person jag stötte på imorse? Är EBD, så tänker också att om jag suttit i Go så hade det ingått dricka :)
Drack Ramlösa för någon vecka sedan till frukost. I Plus. Gick de alltså inte runt med vagnen?

Toppen