Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är väl som så att om du har datorn med kablar tillbehör i handbagaget så har du väl rätt att ta ut dem och ha det som en separat väska. Vad det får väga har jag dock inte lyckats lista ut men brukar alltid ha datorn i en liten ryggsäck i mitt vanliga handbagage för att göra det lätt för mig. Utöver detta får man ta med sig varor som man köpt på flygplatsen enligt någon regel som finns men som jag inte hittat länk till. Men har man flera handbagage än detta som många har så borde man vara hårdare mot dessa och inte tillåta det iaf och enda stället som jag märkt att de öht kontrollerar handbagage vikt när man flyger med SAS är just på LHR.

En annan sak med SAS och LHR är att på mina senaste flygningar är det just på flygningar därifrån som jag behövt retroregistrera poäng. Nu är det statistika underlaget när det gäller 5 SAS-flyg inte tillräckligt bra det håller jag med om. Men de två jag behövt retroregistrera har bägge varit från LHR (den ena till Oslo och andra till Stockholm). Anar jag en uggla i vassen här? ;)

Hursomhaver tycker jag detta med poängregistrering bara ska fungera - i synnerhet de egna flygen till det egna bonusprogrammet. :mad:

OT: När jag flög med Aegean från LHR för ca en månad sedan var de väldigt noga med handbagaget. Många fick lämna ifrån sig sina väskor.

Dvs att det är inte bara SAS som "drabbas" på LHR.

Under loppet av en timme har två riktiga tröttmössor på SAS lönelista ljugit mig rakt upp i ansiktet.

Person 1, kvinna på transfercentret på T5, ljög och sa att min biljett inte gick att omboka och att en ny biljett kostade 1750 kronor. Kollade och gick att köpa för 1350 kronor.

Person 2, man på servicecentret Airside T4, ljög och sa att alla avgångar till Luleå var fulla ikväll. Märkligt då alla var fullt bokningsbara via appen och jag nu sitter på kärran till Luleå med SEQ 92 på en gris.

Sådana tröttmössor kostade SAS pengar eftersom jag var villig att betala för ombokning trots att det kunde vara möjligt att få till det i gate. Trist tycker jag.

Man får ju ändå rimligen anta att en kund/pax som kommer fram till transferdesken med förfrågningar av någon anledning inte kan/vill boka i appen.

Det är väldigt sällan du hör exempelvis Elgigantens personal säga åt dig att "ta fram din mobil istället och beställ på nätet". Man tar hand om den kund som finns framför en och kunden betalar det priset som gäller för den formen av service. SAS personal säger aldrig någonsin till dig att boka via en tredjepartssajt, för att därigenom få det ytterligare lite billigare. Deras uppgift är att tjäna pengar till bolaget, det är i första hand en säljare du talar med. Därför är det mycket märkligare med fall nummer två, att påstå att något är fullt när det bevisligen finns en försäljningsmöjlighet. De kunder som vill handla av SAS måste tas omhand!

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen