Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

KalleSus

Medlem
SK463 Oslo-Köpenhamn nå ikväll. Någon i SAS lyckades inte att skicka min koffert med rätt flygplan. Så jag fick invänta det nästa plan (SK1475) som ankom nästan en och en halv timme senare.... Det som var konstigt var att när bagagen från SK463 kom dök det också upp en del bagage märkt SK1475 som ännu inte hade anlänt!

Ska du verkligen behöva vänta kvar på flygplatsen för att plocka upp bagaget?
Vid bagageförsening är det väl flygbolagets skyldighet att leverera väskan till dörren?
Annars borde du ju kunna avkräva någon form av kompensation, åtminstone i form av plåster-på-såren-poäng.
 

obs

Medlem
Ska du verkligen behöva vänta kvar på flygplatsen för att plocka upp bagaget?
Vid bagageförsening är det väl flygbolagets skyldighet att leverera väskan till dörren?
Annars borde du ju kunna avkräva någon form av kompensation, åtminstone i form av plåster-på-såren-poäng.

Jag fick valet att antingen invänta SK1475 eller att få kofferten levererad nästa dag (idag lördag). Då jag varit upptagen under dagen idag och bara ska stanna i Köpenhamn under helgen vore det nog bäst att bara invänta min bagage. Men jag tänker att jag ska dra iväg ett mejl till supporten och berätta för dom om vad som hänt.
 

Mike@GOT

Medlem
Jag var med om samma sak en gång när jag hade landat på ARN efter en mellanlandning i OSL. Varken min eller mitt resesällskaps väska kom, så vi stod vid bandet och väntade i 25 minuter och sedan en kvart till innan SAS ankomstservice hade letat rätt på väskan som stod och väntade. Om väskan är skickad med ett tidigare plan så spelar det väl ingen jätteroll för mig, så länge jag blir informerad om det och vet var den är. Nu blev det rätt mycket onödig väntan under en kväll när vi helst bara ville hem så fort som möjligt.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Reiste med SK926 IAD - CPH i går i Plus. Vel oppe i luften annonserte purser at ovnene for å varme mat ikke fungerte slik at man istedenfor varmrett fikk servert en sandwich. Flyet hadde gått fra CPH med ikke fungerende ovner. Så at mange reagerte på at man ikke fikk varm mat og sandwichen som ble servert var ikke særlig delikat. Svært basic, ost og skinke med et vissent salatblad....

Når man først reiser uten fungerende ovn, burde man ha klart å få til et mer velsmakende kaldt alternativ.
Mat i Plus på SK926.jpg
 

palmen

Moderator
Reiste med SK926 IAD - CPH i går i Plus. Vel oppe i luften annonserte purser at ovnene for å varme mat ikke fungerte slik at man istedenfor varmrett fikk servert en sandwich. Flyet hadde gått fra CPH med ikke fungerende ovner. Så at mange reagerte på at man ikke fikk varm mat og sandwichen som ble servert var ikke særlig delikat. Svært basic, ost og skinke med et vissent salatblad....

Når man først reiser uten fungerende ovn, burde man ha klart å få til et mer velsmakende kaldt alternativ.
Visa bifogad bild 61357
Tror inte det är jättelätt att fixa fram 100-150 måltider på några timmar som inte ska värmas. Oavsett vad är det bara att kontakta sas så lär du få någon kompensation. De gjorde ett medvetet val att flyga utan ugnar vilket i sig är bättre än att ställa in flighten.
 
Tror inte det är jättelätt att fixa fram 100-150 måltider på några timmar som inte ska värmas. Oavsett vad är det bara att kontakta sas så lär du få någon kompensation. De gjorde ett medvetet val att flyga utan ugnar vilket i sig är bättre än att ställa in flighten.

Synes også at det var riktig av SAS å prioritere produksjon framfor å kansellere. Men dette visste man sikkert 12 timer før avgang så jeg tenker fortsatt at det burde være mulig å skaffe mer delikate og større porsjoner av sandwicher, kyllingsalat eller lignende. Om det ikke var mulig, kunne man jo sendt en SMS til passasjerene om redusert/kald mat slik at man kunne spist på flyplassen før en gikk på flyet. Da kunne mye irritasjon vært unngått.
 

trekker

Medlem
Synes også at det var riktig av SAS å prioritere produksjon framfor å kansellere. Men dette visste man sikkert 12 timer før avgang så jeg tenker fortsatt at det burde være mulig å skaffe mer delikate og større porsjoner av sandwicher, kyllingsalat eller lignende. Om det ikke var mulig, kunne man jo sendt en SMS til passasjerene om redusert/kald mat slik at man kunne spist på flyplassen før en gikk på flyet. Da kunne mye irritasjon vært unngått.
Regel nummer ett. Ät ALLTID på flygplatsen om möjlighet finns. Man vet aldrig vad man får serverat oavsett klass på resan.
 

palmen

Moderator
Synes også at det var riktig av SAS å prioritere produksjon framfor å kansellere. Men dette visste man sikkert 12 timer før avgang så jeg tenker fortsatt at det burde være mulig å skaffe mer delikate og større porsjoner av sandwicher, kyllingsalat eller lignende. Om det ikke var mulig, kunne man jo sendt en SMS til passasjerene om redusert/kald mat slik at man kunne spist på flyplassen før en gikk på flyet. Da kunne mye irritasjon vært unngått.
Valid point, sms borde definitivt gått ut för att folk skulle kunna förbereda sig på mat på annat sätt. Kan vara en bra kommentar till sas vid klagomål och ha lite konstruktiv kritik också.
 
Toppen