ResenärenLars
Medlem
Njae, men med tanke på hur långsamt en status ändras i systemen så kom jag upp i diamond snabbare än SAS hann förstå att jag var EBG under en kort period. Rent teoretiskt var jag guld ett tag men det tog mig bara Runt 2,5 månader att nå diamond då en normal tor i ekonomy ger +10k poäng. Visst det syns i appen men försök visa en app i loungen i Beijing eller Shanghai. Du kommer aldrig in även om det står EBG på biljetten och appen visar guld. Jag bodde i Kina från 2003-2015 och har sett många star alliance förgäves försöka ta sig in då de inte av olika anledningar haft ett kort att visa upp...
Det är inte säkert att det blir lättare ens när du har Diamantkortet i din hand. Av någon anledning så verkar prefixet EBD inte fungera i Kina. Jag har haft flera diskussioner både vid incheckning och lounger kring detta. Man har till och med ifrågasatt äktheten på mitt kort. Ganska frustrerande. Efter ett tag brukar det lösa sig. Checkar nu alltid in som EBG istället. Jag har påtalat detta för SAS ett par gånger men har aldrig fått något riktigt svar.