Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ja, jag minns diskussionen. Men det handlar ju inte om smoothie, jag hade kunnat be om något annat. Vad vill de liksom? Vill de åtstadkomma konstant förrvirring, förnedring och ett allmänt missnöje i den aktuella gruppen?

Jag blir bara trött. För mig blir det bara tydligare att jag gör helt fel i att vara lojal och välja SAS.
Jag förstår dig. Jag kommer bl a tala om att jag har gett upp. Jag finner inte Diamond värt det hela, så jag kommer tappa det i vinter och jag kommer tala om det också. För mitt resmönster så är det inte värt något, därmed inte sagt att det gäller för alla.

Jag håller med. Tänk vad mycket enklare det hade varit om kabinpersonalen hade haft en "det-löser-jag"-attityd som innebär att om en EBG/D vill ha en smoothie/något annat så löser dom det utan krångel. Ännu bättre om det vore sanktionerat av SAS i tydliga ordalag, i stil med "kunden är kung".

Jag har sällan känt mig som en kung hos SAS, mest jagad/utpekad som någon som gör något fel.

Jag förstår dig. Jag kommer bl a tala om att jag har gett upp. Jag finner inte Diamond värt det hela, så jag kommer tappa det i vinter och jag kommer tala om det också. För mitt resmönster så är det inte värt något, därmed inte sagt att det gäller för alla.

Nej, och det är ju trist. Jag har återkvalifierat för andra gången nu och har väl i princip varit överallt, så det vore ju intressant att veta vad de tycker att ett bra resmönster är då. Men nej, det har inget värde på SAS. Jag blir bättre behandlad på Lufthansa, och det är ju mycket märkligt.

Efter att kontaktat Diamond-kundtjänsten får jag detta svar: "När det gäller just de korta rutterna som exempelvis Köpenhamn - Göteborg/Berlin/Hamburg så ingår ingen försäljning i SAS Go och det innebär även att det inte ingår fria drycker i SAS Go."

Vad ska man säga? Känns som om att jag lägger ned på riktigt nu, om det ska vara så svårt att fixa en smoothie och man måste ha olika förhållningssätt till Diamond beroende vilken rutt det gäller.
Mest intressant är väl att reda ut vad som faktiskt gäller, känns som om det är lite oklart. Ingår det så ska man få en Smoothie, ingår det inte så gör det inte det.

Efter att kontaktat Diamond-kundtjänsten får jag detta svar: "När det gäller just de korta rutterna som exempelvis Köpenhamn - Göteborg/Berlin/Hamburg så ingår ingen försäljning i SAS Go och det innebär även att det inte ingår fria drycker i SAS Go."

Vad ska man säga? Känns som om att jag lägger ned på riktigt nu, om det ska vara så svårt att fixa en smoothie och man måste ha olika förhållningssätt till Diamond beroende vilken rutt det gäller.
Åkte HAM-CPH med JetTime i plus, i GO serverades kaffe och te, av ren nyfikenhet frågade värdinnan om man är EBP/EBD kan man få en flaska vin om man åker i GO på denna sträcka, självklart blev svaret vi håller koll på vilka som är EBP/EBD, men man får inget att äta tillade hon.
SAS kabinpersonalen får någon form av nyhetsbrev, har sett att de har stått och läst dessa och diskuterat.
Intressant och höra vad som sägs den 19 maj i Stockholm.

Fick seat block på 2 av 3 flighter i plus under våran resa till Hamburg.
Trodde det var enbart för Eurobonusmedlemmar (reste som TK*G).
Men jag tackar och bugar.

Det är lastat, det serveras i Plus. Men de menar, som jag tolkar det, att man inte serverar Diamond någon dryck i GO på dessa linjer. "Diamondförmånen" är alltså ytterligare begränsad beroende på vilken linje du flyger, hur personalen känner sig, om du har rätt kläder på dig etc. Listan kan göras lång.
Sedan 2-3 veckor har JetTime på alla de flighter jag flugit på CPH-GOT serverat kaffe/te i Go istället för mintchokladbiten, och därmed dragit ut vagnen genom kabinen. Det gör svaret ännu märkligare, om nu servicen har ökat på sträckan.

Sedan 2-3 veckor har JetTime på alla de flighter jag flugit på CPH-GOT serverat kaffe/te i Go istället för mintchokladbiten, och därmed dragit ut vagnen genom kabinen. Det gör svaret ännu märkligare, om nu servicen har ökat på sträckan.

Det var inte ens JetTime, det var en A321 med SAS och svensk besättning. Det står heller inget om denna begränsning i servering varken i app eller i det tryckta material som skickats ut. Om de sedan har 10 andra format kan ju inte jag veta det, ej heller är det rimligt.

Toppen