Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Mmm, det där är irriterande. Extra irriterande är det när man redan checkat in och aktivt valt plats för att sedan komma till gate och få det arga röda pipet med platsbyte. Fick en sådan behandling när jag flög till New Y
Jag bara tjivas lite :D Personligen hade jag ingen nytta av silver alls. Flög plus hela tiden från basic-diamond. Var först rätt nyligen jag verkligen fick nytt av EBD ens, en kärra ställdes in och endast 14 av 60 pax kunde bli ombokade till sista flighten hem den kvällen, resten fick sova kvar på ARN. Självklart var jag lugn som en filbunke med mitt EBD
Vad är det för linje där bara 14/60 pax är EBD? ;)

Find fejlen i "EUROPE"

Skærmbillede 2015-05-07 kl. 15.01.43.png
SAS

En fråga innan jag bestämmer mig för om scenariot platsar i denna tråd:

Jag flög GOT-ARN-FCO 22/4 i plus med sambon.
Vi valde specialmat (vegetariskt).

På SK140 GOT-ARN 06:35-07:35 fick vi frukost med skinka som pålägg. Givetvis är det ju valfritt och vi plockade bara bort den från asken. De informerar ju dessutom om att specialmat ej kan tillämpas i frukostservering inrikes. So far so good.

Men här kommer problemet:
SK1841 ARN-FCO 08:40 - 11:45. Här serveras också frukost enligt samma modell som på första flighten. Jag frågade om det verkligen skulle bli frukost igen och inte någon större måltid. Jag fick svaret att jag skulle läsa i menyn och om det var något jag inte förstod skulle pursern tillkallas för att svara på mina frågor. (tonen var ganska brysk).

Fine, det står att frukost serveras fram till 09:00 AM, men efter det så står det ju att det serveras från deras "eat & drink menu".
Skärmavbild 2015-05-09 kl. 16.26.57.png

Svaret gick fick var att det gällde avgångstid innan 09:00 AM punkt slut.
Problemet var att vi var så hungriga och önskade efter en lite större måltid. Vi fick istället obegränsat med bröd som flygvärdinnan utryckte sig.

När jag nu tittar på biljetten så står det så här:
Skärmavbild 2015-05-09 kl. 16.32.20.png
Meal?

Jag förstår inte. Det känns som att vi skulle fått en annan måltid än frukost på SK1841?
På SK 1842 serverades det ingen frukost utan en sallad istället med lite tillbehör.

Hur ligger det till?

Skärmavbild 2015-05-09 kl. 16.37.23.png

@Impendill jag tror det tyvärr är så att de har "rätt". Alla flighter som avgår innan kl 09 serverar väl i stort sett endast frukost? Från deras meny: "Until 9 am breakfast sandwich with orange juice will be served to PLUS travelers."

Anledningen till att ni fick en sallad på SK1842 var nog för att den avgick efter kl 09.00.

Jag tror de friskriver sig från det genom att hävda att det är upp till resenären att hålla koll på vad för typ av MEAL det rör sig om. Håller dock med om att det inte är så pedagogiskt.

Det är ju inget jätte stort problem, vi överlevde. Men det är första gången vi flyger plus inom Europa så det är inte lätt att veta om det står så.
Nu vet vi till nästa gång:)

Skall man tro ExpertFlyer så har SAS bara angett måltidskod M på flyget (oavsett klass) när man laddat upp flyget i Amadeus. Det borde rimligtvis stå "Meal for purchase" i SAS Minus?

@Impendill Det är synd att ni fick en "dålig" start på det hela. Du kan höra av dig till dem i deras feedback-formulär.

När jag läser på hemsidan står det
  • Reser du i SAS Plus så bjuder vi på frukost fram till klockan 09.00 därefter får du välja något gott att äta och dricka från menyn.
Det torde ju vara så att man får välja något annat efter att man har ätit frukost...

Toppen