Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vi har ju på detta forum tagit ställning mot flera olika flygbolag pga dålig behandling av personal samt diskriminerande behandling.
Bör inte SAS iså fall hamna på en "varningslista" eller "bevakningslista" om vi ska vara konsekventa.

Jag är rätt säker på att detta inte är något som SAS samtycker med och inte har som någon policy eller regel. Om man skulle lägga upp ett bolag på varningslista eller bevakningslista varje gång någon blir väldigt illa behandlad skulle nog alla bolag finnas med på listan.
Tyvärr finns det ju "idioter" överallt i samhället, onekligen är det några på SAS som behöver se över sina värderingar, inget snack om saken. Detta är inget som någon någonsin ska behöva få uppleva.

Ja, exakt. Det måste ju vara lätt i detta fall. Oacceptabelt givetvis av individen.

Samtidigt passar anmälaren på att dela ut en känga till alla danskar baserat på en individs agerande.
Ja, tyvärr blir det ju väldigt onyanserat (har danskar i familjen)
OT: Och det är ju tur att det inte finns svenska "Prebens"

Ja, tyvärr blir det ju väldigt onyanserat (har danskar i familjen)
OT: Och det är ju tur att det inte finns svenska "Prebens"

Ironi är farligt på Internet...

Dessutom, man skulle vilja vara en fluga på väggen när Preben får ett samtal med sin chef.

Ironi är farligt på Internet... Dessutom, man skulle vilja vara en fluga på väggen när Preben får ett samtal med sin chef.
Det stämmer så "ironi" är farligt", jag ber om ursäkt för alla som kan tolka mitt inlägg som kritik, önskar inte trampa någon på tårna. Ska försöka hålla mig till torr humor istället.

Last edited:
Ska bli intressant att se om/när pressen får reda på det här, samt SAS reaktioner på vad som har hänt. Brevet är ju daterat den 17/2, blogginlägget den 4/3. Jag hitta länken via en facebookvän idag.

Den 8.3 rejste jeg med SAS i plus fra København til Málaga. Havde glædet mig til lidt forkælelse og det begyndte da ogso godt med frokost ca. 35 min efter start. Derefter.....ingenting! Ikke en eneste henvendelse fra personalet de næste 3 timer. Alle havde travlt med at sælge diverse til go passagererne.
Det lykkedes mig dog at få en øl ca. 30 min før landing ved at læne mig ind over to sæder og gribe fat om en steward.

Ikke godt nok. Plusproduktet er født til fiasko hvis man ikke meget snart retter op.

Toppen