Är på intet sätt erfaren resenär i jämförelse med många här på forumet, men tycker ändå det är intressant veta om jag har orimliga förväntningar när det gäller SAS i C på longhaul? Frågar för att veta om förväntningarna är orimliga och man bör testa andra flygbolag då jag upplever servicen som bättre på Plus inom Europa än C på longhaul
- Det finns ingen som helst mat att utöver det på den printade menyn för businessresenärer att ordna fram? Ingen micro-pastarätt eller micropizza som på Plus inom Europa tex om barnmaten mot förmodan inte skulle passa? Fattar det inte finns backuprätter rakt av men någon gammal microgrej borde dom väl kunna få fram? (har inte flugit plus eller i go på longhaul så vet inte hur menykortet ser ut där)
- Frågade ursäktande vid servering av nötter om min son som ej äter nötter kunde få de vanliga potatischipsen istället (eftersom jag vet att de brukar ha det i snacksbaren tänkte jag det var minimal nivå på önskemålet). Vi fick en påse chips med gräddfil som jag ursäktande frågade om det fanns den vanliga potatisvarianten istället, men fick till svar att de inte hade några sådana lastade idag. Sedan var snacksbaren full med vanliga chipsen några timmar senare.
- Vid förfrågan om vad det var för mat som serverades till barn skulle dom kolla upp och återkomma, efter cirka 15-20 minuter frågade jag om dom möjligtvis fått fram informationen varvid dom bad att få undersöka det igen och återkomma. En kvart senare och nu cirka 35 minuter efter servering fick vi besked om innehållet efter att ha legat på.
Är jag för gnällig och har orimliga förväntningar? Det är i mitt tycke ganska rimliga önskemål man ställer som att personalen kan svara på enklare frågor eller försöka fixa fram något alternativ i den mån det finns lastat ombord?
Har jag haft otur eller är nivån ovan vad man kan förvänta sig?