Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är säkert en felaktig implementation där man känner till IP adresserna i Sverige/Skandinavien/Norden och har försökt styra bort de som av olika skäl döljer ursprung. Antar att man försöker samla in så mycket data som möjligt om sin hemmamarknad. Så fort du ansluter från ”utlandet” är det inte alls av samma intresse och den delen av informationsinsamlingen åsidosätts.

Sånt här är trams gör mig bara så trött! Bolagen gör allt dem bara kan för att kartlägga dig som kund och skapa olika profiler. Det motarbetas bäst genom exempelvis just VPN från utlandet. Våga vägra profilering! :)

Apples nya grej med att ha deras vpn (eller reläservice som de kallar det) verkar ställa till med en del problem med. Sajten fungerar knappt.

Igår så visades inga valda platser för dagens flyg. Jag kunde inte komma åt mina bokningar heller.

Flög PMI-ARN med SK1806 i torsdags:
Inkommande plan verkade vara några minuter sent (inte helt säker, brydde mig föga), och vår boarding blev fördröjd med nästan en timme, gjorde inte heller så mycket, det är ju underhållning att se hur dåliga svenskar är på att hantera munskydd.

När det väl var dags för boarding så skedde det givetvis bakifrån och fram för att undvika trängsel, men utan att vänta på att folk hommit til rätta, så alla stod ändå i en hög i gången. Nåja, vi avskriver det med..

Väl i kabinen (A320) är det givetvis knökfullt I hyllorna, och min, frugans samt dotterns väska skulle in.. Börjar möblera om bland svenne banans väskor, taxfree-påsar, jackor och vattenleksaker (ja, någon hade lagt ett långa skumgummi rör man sprutar vatten med där), bara för att inse att det aldrig kommer gå..
Kommer dessutom crew med väska från bakre delen av kabinen, tittar på mina tröstlös försök och säger snabbt "du får låta det där gå i cargo".. Suck.
Stuvar trots allt in 2 av 3 väskor, och börjar plocka ur batterier ur den 3e.

När jag väl är klar så frågar jag försynt CC var de vill ha den (vid det här laget är det boarding complete), varpå de säger "vi tar den här" och ställer in i CCs skåp. TACK snälla CC. Den sista lilla delen ger dem stjärna (och jag gav dem beröm under flighten).

Varför ska det vara så svårt för sas, att om man nu bara tillåter ETT bagage i kabinen, se till att det efterlevs? Och om det är för svårt, återinför prio boarding, så får iaf MIN väska plats! :D

Sambon reste i go med förbeställd frukost. Ville ha ett glas vatten istället för te/kaffe.

Detta vägrade kabinbesättningen på allmänt oförskämt sett utan ville enbart sälja en flaska. Andra fick tydligen ett glas vatten om de bad om det men till frukost ingår bara kaffe eller te.

Jag var med på samma flyg men reste i Plus pga anledningar. Tyvärr fick jag inte veta detta förrän vid landning (eftersom det enligt samma kabinperson inte var tillåtet att ha mobilen i handen när man sitter i nödutgångsraden vid start och landning), annars hade jag försökt utnyttja min Diamondförmån och skicka bak en flaska vatten.

Så oerhört stelt och tråkigt. Och vad jag vet serverar de alltid ett glas vatten till de som vill ha i go.

Plusservicen var också rätt usel med, men det är ju vad man förväntar sig. Kabinpersonal som häller upp kaffe men resan hunnit vidare till nästa rad innan man haft chans att be om mjölk. Och i princip kastar ut frukostlådan i raderna.

Nåväl, sambon reser med Ryan hem med förbeställd måltid. Får se om det är bättre än SAS.

Sambon reste i go med förbeställd frukost. Ville ha ett glas vatten istället för te/kaffe.

Detta vägrade kabinbesättningen på allmänt oförskämt sett utan ville enbart sälja en flaska. Andra fick tydligen ett glas vatten om de bad om det men till frukost ingår bara kaffe eller te.

Jag var med på samma flyg men reste i Plus pga anledningar. Tyvärr fick jag inte veta detta förrän vid landning (eftersom det enligt samma kabinperson inte var tillåtet att ha mobilen i handen när man sitter i nödutgångsraden vid start och landning), annars hade jag försökt utnyttja min Diamondförmån och skicka bak en flaska vatten.

Så oerhört stelt och tråkigt. Och vad jag vet serverar de alltid ett glas vatten till de som vill ha i go.

Plusservicen var också rätt usel med, men det är ju vad man förväntar sig. Kabinpersonal som häller upp kaffe men resan hunnit vidare till nästa rad innan man haft chans att be om mjölk. Och i princip kastar ut frukostlådan i raderna.

Nåväl, sambon reser med Ryan hem med förbeställd måltid. Får se om det är bättre än SAS.
Otroligt tråkigt och surt! Håller med dig att det är klandervärt. ;(

Extremt trist med den inställningen från crew och dåligt hanterat.

Ska man sen titta på diamond förmånen du hänvisar till gäller den bara när man reser i go och inte i plus samt att man ska sitta tillsammans.
Screenshot_20211123-124735_Chrome.jpg

Tyvärr var ju detta något som utnyttjades i början när det var EBD i Business/Plus som skulle bjuda polare i go på dricka i en allt för stor utsträckning. Skrivelsen om att man ska sitta tillsammans tillkom då.

Extremt trist med den inställningen från crew och dåligt hanterat.

Ska man sen titta på diamond förmånen du hänvisar till gäller den bara när man reser i go och inte i plus samt att man ska sitta tillsammans.
Visa bifogad bild 123766

Tyvärr var ju detta något som utnyttjades i början när det var EBD i Business/Plus som skulle bjuda polare i go på dricka i en allt för stor utsträckning. Skrivelsen om att man ska sitta tillsammans tillkom då.

Vad synd, då hade jag väl fått be om en flaska vatten för att sen gå bak och konferera med min sambo om något viktigt och sen råka glömma kvar flaskan där istället. Det var bara 40 pax ombord så hade kunnat sträcka ut mig på exakt row ett tag.

Otroligt tråkig utveckling hos SAS, känns som det bara blir försämringar hela tiden.

Åkte i helgen med LUFTHANSA
GOT-MUC-BUD och samma hem igen och på varenda flight fick alla pax i hela planet varsin flaska vatten.
Dock fick jag köpa kaffet som var riktigt gott.

Otroligt tråkig utveckling hos SAS, känns som det bara blir försämringar hela tiden.

Åkte i helgen med LUFTHANSA
GOT-MUC-BUD och samma hem igen och på varenda flight fick alla pax i hela planet varsin flaska vatten.
Dock fick jag köpa kaffet som var riktigt gott.

Ja, det blir mest småaktigt att hålla på så.

Men som sagt, sambon flyger Ryan hem (jag tar en annan väg då jag redan var bokad). 1/3 av priset och samma fördelar som på SAS. Den förbokade frukosten kostar en tia mer förvisso, men då får hon välja mellan fyra olika sorters mackor, flera olika sorters varm/kall dryck och någon sötsak. Känns spontant som en bättre deal men vi får se vad juryn säger när flygningen väl är gjord.

Vad synd, då hade jag väl fått be om en flaska vatten för att sen gå bak och konferera med min sambo om något viktigt och sen råka glömma kvar flaskan där istället. Det var bara 40 pax ombord så hade kunnat sträcka ut mig på exakt row ett tag.
Jag förstår vad som hände, men förstår inte riktigt vad det där med att hon inte fick ha mobilen i handen vid start och landning har med saken att göra?! Hon hade ju faktiskt kunnat gå fram till dig och pratat med dig under flygningen, eller missar jag något? Hade hon messat dig efter landning hade det ju varit lite sent?

Toppen