Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag flög den sena SAS-kärran Köpenhamn-Arlanda i lördags och upptäckte till min förskräckelse att fast tracken var stängd. Frågade en SAS-anställd om detta och fick till svar att "den alltid är det på kvällarna". Stämmer detta?

Den inte oansenliga omvägen halverade min tid i loungen.

Jag flög den sena SAS-kärran Köpenhamn-Arlanda i lördags och upptäckte till min förskräckelse att fast tracken var stängd. Frågade en SAS-anställd om detta och fick till svar att "den alltid är det på kvällarna". Stämmer detta?

Den inte oansenliga omvägen halverade min tid i loungen.
Stänger 17:45 på lördagar. Ytterst få avgångar efter det så SAS sparar väl in en slant där.

Stänger 17:45 på lördagar. Ytterst få avgångar efter det så SAS sparar väl in en slant där.
Tack för info. Och säkert sparar SAS några spänn på det.

Men som resenär blir ju promenaden till loungen orimligt lång åt fel håll om man sen ska till B-piren. Förstår inte att flygplatsen inte kan ordna någon sorts genväg från securityn.

Tack för info. Och säkert sparar SAS några spänn på det.

Men som resenär blir ju promenaden till loungen orimligt lång åt fel håll om man sen ska till B-piren. Förstår inte att flygplatsen inte kan ordna någon sorts genväg från securityn.
Enig. Måndag till fredag stänger man 21 vilket är värdelöst eftersom det då finns en massa dammsugarflighter kvar ut. Jag brukar bara köra direkt till gate.

Under all kritik i morse, kön till prio check-in var väldigt lång, tog närmare 40 minuter. Massa folk med ski bags etc som hade kunnat använda maskinerna och prio bag drop! SAS borde ha haft personal på plats som frågade folk i kön om de skulle till USA eller inte och hjälpt dem med automat-check in och bag drop annars (resenärer till USA får inte använda bag drop).
Säkert 8 automater som inte funkade heller, ej godkänt.
20180223_080649.jpg

De kanske skulle ta bort prio check-in, fasttrack och lounge för EBG/EBS under sportloven/påsk. Värdelöst som affärsresenär när det är på detta viset. BA från T2 var dock OK som tur var.

Toppen