Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Med din attityd undrar jag vem det var som var den "grinige jävla gubben". Du, CC eller ni bägge två kanske? ;)
Ja jag förstår tankegången,men attityden kommer efter bemötande kan jag lova,jag är tacksam resenär som vet mina rättigheter och förväntar mig att dom efterföljs av bolaget jag reser med! Sen orka jag inte bråka om 5:- på flyget därav tidigare inlägg,sen var hans attityd dålig mot fler än enbart mig!

Ja jag förstår tankegången,men attityden kommer efter bemötande kan jag lova,jag är tacksam resenär som vet mina rättigheter och förväntar mig att dom efterföljs av bolaget jag reser med! Sen orka jag inte bråka om 5:- på flyget därav tidigare inlägg,sen var hans attityd dålig mot fler än enbart mig!
Förstår jag det rätt, att du gjorde inget annat försök att påtala att du var EBD mer än att du betalade med ett SAS brandat MasterCard med EBD status?
I så fall måst jag säga att du nog var en grinig gubbe... ;) Vi kan alla missa saker och om då inte felet påpekas så är det ju inte lätt att rätta det....

Oklart om detta ska in i denna tråd då SAS hävdar att det var utom deras kontroll.

Vi anländer Arlanda redan 12.20 (avgång 15.30) för att vara ute i god tid för en eventuell uppgradering på SK945. Vid EBG-incheckningen så visar det sig snart att de inte kommer åt ESTA för att kolla så att allt är i sin ordning. Systemet ligger helt enkelt nere och de kan inte göra nånting. I över en och en halv timme. Då började de med att säga att man skulle kolla detta manuellt om det fortsatte vara kaputt, men sen fanns inte det längre som alternativ. Så det blev till att vänta på en träbänk eller stående och då och då gå fram och testa på nytt. Agenterna fick oerhört bristfällig info om när detta skulle vara åtgärdat och ska nog inte ha nån skuld, men med tanke på hur lite de hade att göra vid den här tiden så hade man uppskattat ett lite mer ihärdigt sökande efter ansvarig med svar. Och info till oss utan att vi ska behöva gå fram själva under 1.30h.

Klar i-landsproblem-varning, men pga detta så hann vi inte med något loungebesök (för att vi ville upp till service-centret och kolla uppgradering) och fick slänga i oss en dyr och sen lunch efter passkontrollen i F-piren. Inte världens biggie, men resan hade kunnat starta roligare.

Reste i Go med SK161 ARN - GOT igår, beställde en Cola och fick frågan "Tänkte du betala för den eller är du stamkund?" av pursern. Kanske jag som överreagerar men det kändes rätt drygt. Stor skillnad mot resan åt andra hållet där man uppenbart hade koll på min status.

Reste i Go med SK161 ARN - GOT igår, beställde en Cola och fick frågan "Tänkte du betala för den eller är du stamkund?" av pursern. Kanske jag som överreagerar men det kändes rätt drygt. Stor skillnad mot resan åt andra hållet där man uppenbart hade koll på min status.
Underlig formulering... För det första är ju "tänkte du betala |...|" en ganska anklagande ton, och stamkund kan ju EBG lätt också anse sig vara...

Toppen