Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög från Arn till Svalbard 1a okt, med mellanlandning i Osl. Samtliga av de 3 personer på Arn jag frågade (incheckning, servicedisk, gate) gav fel information kring om Svalbard räknas som inrikes Norge eller inte. Vi blev således tvungna att helt i onödan gå ut, vänta på bagage (som inte kom) samt på nytt gå igenom security.

Så Svalbard räknas alltså inte som inrikes Norge!

Flög från Arn till Svalbard 1a okt, med mellanlandning i Osl. Samtliga av de 3 personer på Arn jag frågade (incheckning, servicedisk, gate) gav fel information kring om Svalbard räknas som inrikes Norge eller inte. Vi blev således tvungna att helt i onödan gå ut, vänta på bagage (som inte kom) samt på nytt gå igenom security.

Så Svalbard räknas alltså inte som inrikes Norge!
Det är ju mer än tydligt om du läser på SAS hemsida. I detta fall skulle jag inte litat på någon som sa att det räknades som inrikes.

Har just haft en dust med loungepersonalen på ARN T4. Loungen där är ju som bekant stängd (till imorgon?) och istället får man en voucher som kan användas på fiket mitt emot.

Problemet är att personen som sitter i uppgången inte förstår sig på att läsa ett boardingkort. Jag reser, dagen till ära, i SAS Go och lämnade därför fram mitt boardingkort och pekade tydligt mot notes-fältet där det står "EBG SK*G". Damen i fråga tittar på mitt boardingkort och frågar bara "Har du guldkort?".

Lite förvånat svarar jag "Ja, det står ju där.." och pekar igen. Men hon fortsätter fråga efter mitt fysiska kort. Hon tar fram ett exempel boarkingkort som har "SAS Plus" understruket och menar att det måste stå så för att man ska komma in i loungen (givetvis står det också "EBB" under notes på det!). Det här pågår en stund innan jag lackar ur och blir dryg (det är för tidigt på morgonen, jag pallar inte att tjafsa med folk som inte kan sitt jobb!).

Hur j-vla svårt ska det vara att tolka två fält på ett boardingkort!?

Det här pågår en stund innan jag lackar ur och blir dryg (det är för tidigt på morgonen, jag pallar inte att tjafsa med folk som inte kan sitt jobb!).

Hur j-vla svårt ska det vara att tolka två fält på ett boardingkort!?

Andas!

Visst "ska" människor klara av och vara kompetenta i sitt arbete men tyvärr är det inte så - gläd dig åt att du är mer upplyst i frågan och besvara hennes okunnighet med ett leende istället. Det brukar avhjälpa de mest enerverande situationer. Fingrar iaf för mig. Genom att inte visa upp ditt fysiska kort när så begärdes tog denna pärs säkert betydligt längre tid än nödvändigt?

När jag besöker Lufthansas och Swiss lounger är det, iaf för mig, vanligt att personalen i receptionen även vill se det fysiska kortet.

Även om jag kan känna igen mig i Agehalls situation och agerande.
Det finns en liten inneboende "Rätt ska vara rätt för-fan" i mig också, en sån där som bara ska ifrågasätta alla idiotiska och något mindre lyckade processer och rutiner.

Ta den här saken till exempel.
2014-10-06 06.47.32.jpg
Vilken knapp släcker lampan tror ni?

OT men det bjuder jag på :)

Även om jag kan känna igen mig i Agehalls situation och agerande.
Det finns en liten inneboende "Rätt ska vara rätt för-fan" i mig också, en sån där som bara ska ifrågasätta alla idiotiska och något mindre lyckade processer och rutiner.

Ta den här saken till exempel.
Visa bifogad bild 28432
Vilken knapp släcker lampan tror ni?

OT men det bjuder jag på :)
Den vänstra, för lampan är riktad mot sätet till vänster?

Toppen