Senaste nytt

SAS Connect tar över flygningar från City Jet?

Vad händer med Cityjet när SAS börjar få sina E195?
Kontraktet med BRA har 6 år kvar, vad händer när det upphör?
Norwegian flyger i medvind för närvarande, vad har de för tankat om framtiden, det rycktas att finns intressenter om uppköp av bolaget.
Den Skandinaviska flygkartan blir intressant att följa framöver.
Här på BC kommer spåkulan att fyllas med ”expert” utlåtande!
 
Vad händer med Cityjet när SAS börjar få sina E195?
Kontraktet med BRA har 6 år kvar, vad händer när det upphör?
Norwegian flyger i medvind för närvarande, vad har de för tankat om framtiden, det rycktas att finns intressenter om uppköp av bolaget.
Den Skandinaviska flygkartan blir intressant att följa framöver.
Här på BC kommer spåkulan att fyllas med ”expert” utlåtande!

Cityjet (CRJ900 -> 90 stolar) och Braathens (ATR -> 72 stolar) är mindre maskiner än de kommande Embraer maskinerna (upp mot 136 stolar?). Således kommer det troligen finnas plats för både Cityjet och Braathens i framtidens SAS flotta om avtalen förlängs :)
 
Cityjet (CRJ900 -> 90 stolar) och Braathens (ATR -> 72 stolar) är mindre maskiner än de kommande Embraer maskinerna (upp mot 136 stolar?). Således kommer det troligen finnas plats för både Cityjet och Braathens i framtidens SAS flotta om avtalen förlängs :)
Finns det plats för både CRJ och ATR på SAS framöver? Jag är nervös över svaret på den frågan.
 
Cityjet (CRJ900 -> 90 stolar) och Braathens (ATR -> 72 stolar) är mindre maskiner än de kommande Embraer maskinerna (upp mot 136 stolar?). Således kommer det troligen finnas plats för både Cityjet och Braathens i framtidens SAS flotta om avtalen förlängs :)

Turboprop har annen kostnadsprofil enn jet, og er betydelig billigere på korte strekk så at det er rom for den tror jeg er sikkert.

Jeg er mer usikker på CRJ, trip cost er ikke lavere enn E2 og setekostnad mye høyere.

Utfallet kan bli at ATR erstatter CRJ på noen korte ruter mens Embraer tar resten og så får man leve med litt høy kapasitet.
 
Toppen