Då löser det nog sig på flygplatsen men kom inte dit i sista minut. Jag har också haft det själv och hos familjemedlemmar, har inte hittat någon tydlig anledning.
Hände mig för inte så länge sedan, jag kunde inte checka in, alla andra i bokningen kunde det. Var i kontakt med kundtjänst men de kunde inte säga någonting om vad eller varför, utan bara "det händer ibland". Åkte till flygplatsen lite tidigt och hade förväntat mig att få köa till den fysiska incheckningsdisken, men provade på en självserviceautomat på flygplatsen och där fungerade allting utan problem.
Hände mig för inte så länge sedan, jag kunde inte checka in, alla andra i bokningen kunde det. Var i kontakt med kundtjänst men de kunde inte säga någonting om vad eller varför, utan bara "det händer ibland". Åkte till flygplatsen lite tidigt och hade förväntat mig att få köa till den fysiska incheckningsdisken, men provade på en självserviceautomat på flygplatsen och där fungerade allting utan problem.
Kundtjänst har aldrig koll. Jag flög i veckan till Zürich över dagen. ARN-ZRH dit och ZRH-CPH-ARN tillbaka.
Systemet trodde att jag flög ARN-ZRH-CPH och CPH-ARN vilket gjorde att boardingkortet för sista benet inte kunde utfärdas eller checkas in.
Eftersom jag hade kort tid i CPH var jag ganska angelägen om att få boardingkortet och hörde av mig till Diamondchatten som först bara stängde chatten när de inte hört av mig på två minuter (notiserna för chatt fungerar ju inte) sa att de inte alls visste som var fel och att man inte skulle kunna få återresans boardingkort innan utresan var gjord hade de aldrig hört talas om.
Hur som helst löste det sig i Zürich och jag fick boardingkortet på papper. I Köpenhamn låstes det digitala boardingkortet upp när jag landat. Så att löste sig, men inte tack vare kundtjänst.