Jacob
Medlem
Som vissa kanske redan läst och noterat kommer SAS i helgen byta bokningssystem. Man kommer överge Resaid för att gå över till Amadeus IT-plattform Altéa.
Bytet kommer göras mellan lördag 25 februari klockan 17 och söndag 26 februari klockan 07. SAS hemsida stängs ner för alla typer av bokningar och ombokningar redan från lördag klockan 15.
Ska man ut och resa i helgen (lördag eftermiddag fram till måndag morgon) rekommenderar SAS att man är ute på flygplatsen i extra god tid före avgång och om möjligt checkar in och skriver ut sitt boarding kort i förväg. Förmodligen måste en stor del av incheckningen göras manuellt.
Följande har SAS gått ut med:
-During the outage it will be possible for travel agents to request a new reservation and special service in Amadeus or any other GDS. This applies for both operating and marketing flights for SK, KF and WF. However, due to the system outage the request cannot be confirmed immediately, and the action code in the PNR will be HN (Holding Need)/NN (Need). Once the system is activated again, a confirmation, waitlist or reject status will be updated in the booking. The same applies to changes for already created PNR’s.
-It will not be possible to issue, reissue or refund any e-tickets on SK, KF or WF, or perform any changes to segments in already created PNR’s during the outage. This also applies for documents validated on other carriers if they include SK, KF and WF coupons.
-For products like online booking tools, the SAS Group flights (SK, KF and WF) will not be possible to book during the outage.
-The flights for the SAS Group carriers (SK, KF and WF) will not be shown in timetables on online travel agencies sites during the system outage.
-Bookings on SAS own websites will not be possible during the outage. SAS Call centers cannot either support you with bookings during this time.
Det ska ändå bli spännande att se vad bytet innebär. SAS har redan nämnt att den nya bokningsplattformen medför en rad möjligheter till nya "produkter". Jag skulle inte ha något emot "seat blocking" på SAS till exempel.
Bytet kommer göras mellan lördag 25 februari klockan 17 och söndag 26 februari klockan 07. SAS hemsida stängs ner för alla typer av bokningar och ombokningar redan från lördag klockan 15.
Ska man ut och resa i helgen (lördag eftermiddag fram till måndag morgon) rekommenderar SAS att man är ute på flygplatsen i extra god tid före avgång och om möjligt checkar in och skriver ut sitt boarding kort i förväg. Förmodligen måste en stor del av incheckningen göras manuellt.
Följande har SAS gått ut med:
-During the outage it will be possible for travel agents to request a new reservation and special service in Amadeus or any other GDS. This applies for both operating and marketing flights for SK, KF and WF. However, due to the system outage the request cannot be confirmed immediately, and the action code in the PNR will be HN (Holding Need)/NN (Need). Once the system is activated again, a confirmation, waitlist or reject status will be updated in the booking. The same applies to changes for already created PNR’s.
-It will not be possible to issue, reissue or refund any e-tickets on SK, KF or WF, or perform any changes to segments in already created PNR’s during the outage. This also applies for documents validated on other carriers if they include SK, KF and WF coupons.
-For products like online booking tools, the SAS Group flights (SK, KF and WF) will not be possible to book during the outage.
-The flights for the SAS Group carriers (SK, KF and WF) will not be shown in timetables on online travel agencies sites during the system outage.
-Bookings on SAS own websites will not be possible during the outage. SAS Call centers cannot either support you with bookings during this time.
Det ska ändå bli spännande att se vad bytet innebär. SAS har redan nämnt att den nya bokningsplattformen medför en rad möjligheter till nya "produkter". Jag skulle inte ha något emot "seat blocking" på SAS till exempel.