Senaste nytt

SAS Business tillbaka som Pre Covid 1 juni 2022

Hachans

Medlem
Många long haul-flygningar går nu med minimum crew pga brist på personal, vilket betyder 6 CC på A330. Under boarding måste varje dörrpar vara bemannat. Så vid de fyra stycken dörrparen står det en person som inte får röra sig från det området. Den personen du syftar på måste alltså stå där och får inte gå därifrån innan boarding completed. Vid den tidpunkten prioriteras punktligheten och att göra kabinen klar för avgång. Pre-departure dryck ska bara serveras när vi är normalt bemannade (8 stycken). Trist tycker även vi. Det handlar inte om någon rast.

Kom inte här med din fakta och få folks hat mot fack och strejkande personal verka dumt och ogenomtänkt. :)
 

palmen

Moderator
CC tror jag har mer initierade gissningar än vad vi har iaf. ;)
Njae, tror nog att gissningarna blir bäst om man har lite inside och vet hur det fungerat senaste åren. Cabin Crew får inte mycket info om vilken mat som ska serveras om ett halvår, och de har nog även väldigt lite info om hur nästa meny ser ut också.
 

DOEL

Medlem
Hej!

Ska iväg och flyga nästa vecka. Första longhaul efter covid. Vi kommer flyga med SAS i business, undrar om produkten är samma som innan eller om de har ändrat samt om någon har koll på menyn till Nordamerika?
 

JohanW

Medlem
Ingen som har bilder på menyn? Sonen ska få göra sin första flygning i business till NY (november) och har från sin syster fått höra om 3-rätters meny. Vanligtvis brukade jag hitta bilder på gällande meny men inget än.
 

Johan Gott

Medlem
Ingen som har bilder på menyn? Sonen ska få göra sin första flygning i business till NY (november) och har från sin syster fått höra om 3-rätters meny. Vanligtvis brukade jag hitta bilder på gällande meny men inget än.


6AB17AF1-C552-40FF-B71D-F63F1DF73164.jpeg
E6954C96-FCD3-426E-9506-84ED06A4784D.jpeg
A4C1A1B0-0AA0-40A7-B865-326294EBFBAB.jpeg




Menyn från 25:e juli EWR-CPH, om det kan vara till någon nytta…

Edit: fel, CPH-EWR ska det vara.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ingen som har bilder på menyn? Sonen ska få göra sin första flygning i business till NY (november) och har från sin syster fått höra om 3-rätters meny. Vanligtvis brukade jag hitta bilder på gällande meny men inget än.
Postades väl en meny idag i en reserapport på 26h till Toronto.

Servicen är sedan länge tillbaka till samma koncept som innan Covid.
 
Toppen