Tack jag håller koll eller skickar frugan med Turkish som jag såg (på United) hade plats.![]()
Det var inte snällt gjort mot frugan.
Tack jag håller koll eller skickar frugan med Turkish som jag såg (på United) hade plats.![]()
Jag instämmer. Jag tycker det har blivit markant svårare att hitta platser med SAS i Business, åtminstone till USA, senaste tiden. Jag vet inte om det beror på att fler vill boka eller om det släpps färre platser i Business. Kanske SAS hellre ser att deras halvfulla Plus-kabiner utnyttjas och släpper fler platser där?Tycker det sällan finns biljetter i Business för poäng. Som högst kan man hitta plus.
Hur ska man gå tillväga? Ligga på 330 dagar innan resa eller? haha.
Jag instämmer. Jag tycker det har blivit markant svårare att hitta platser med SAS i Business, åtminstone till USA, senaste tiden. Jag vet inte om det beror på att fler vill boka eller om det släpps färre platser i Business. Kanske SAS hellre ser att deras halvfulla Plus-kabiner utnyttjas och släpper fler platser där?
Jag vet att det alltid varit svårt, min poäng är att jag upplever att det blivit ännu svårare än förr.
Nja, jag jämför med några månader, upp till ett år bakåt. Jag har ingen fakta att gå på, tycker bara att det sporadiskt dök upp flighter med 3-6 platser och att det var långt ifrån så omöjligt som nu att hitta ströavgångar med 2 platser utspridda 0-330 dagar framåt.Hur långt tidsperspektiv har du på "förr"?
Om du tänker på mer än 2-3 år sen så är det ju egentligen inte så konstigt då SAS Business blivit betydligt mer attraktiv i och med uppgraderingen av kabinen, så antagligen fler som vill boka (även för pengar, vilket ytterligare kan minska chanserna till awards).
Å andra sidan så borde trycket på SAS Business ha minskat något när Amex 2-4-1 blev möjlig att använda även för Star Alliance-bokningar.