Senaste nytt

SAS Braathen level flight intjäning = 0 ?

Om du saknar segment för en flygning så kan du mejla Guld/Diamond-supporten. E-postadressen hittar du i appen
God dag yxskaft ? Tråden handlade ju initialt faktiskt om någon har fått en SAS flygning utfört av Braathen, alltså inte poängen utan segmentet, registrerat hos SAS ännu.

Min STORA miss i detta var att nämna något angående awards i sammanhanget. Helt klart fel av mig att inte bara ställa frågan angående "level flights" och Braathen. Inser nu att det kanske är lika bra att avsluta denna tråd eftersom den har nästan spårat ur helt.

Som andra redan kommenterat så har det bara gått ett par dagar sedan Braathens började flyga åt SAS.

Ingenting har ändrats i setupen för intjäning av nivå- eller bonuspoäng i och med att Braathens kom in i SAS ekosystem.

Om du flyger ett vanligt, betalt SAS-flyg (ej charter) där flygningen genomförs av Braathens så kommer du få poäng precis som vanligt.

Viktigt att inte sprida vilseledande information, det skapar bara onödig stress hos de som läser detta forum.

Vilseledande information ?

Nu får du ge dig. Du läser ju tydligen inte hela min tråd. Det vore ju på plats och viktigt att göra det om du tycker att jag sprider vilseledande information.

Har överhuvudtaget inte skrivit någonting alls angående Poäng eller Bonus intjäning.

Vad som är helt klart är att jag skulle ha avvaktat med att ställa frågan angående "Flyg" intjäning med en månad eller två framåt. Likaså skulle jag aldrig ha nämnt award scenariot i tråden heller.

Vilseledande information ?

Nu får du ge dig. Du läser ju tydligen inte hela min tråd. Det vore ju på plats och viktigt att göra det om du tycker att jag sprider vilseledande information.

Har överhuvudtaget inte skrivit någonting alls angående Poäng eller Bonus intjäning.

Vad som är helt klart är att jag skulle ha avvaktat med att ställa frågan angående "Flyg" intjäning med en månad eller två framåt. Likaså skulle jag aldrig ha nämnt award scenariot i tråden heller.
Bara så att jag förstår dig rätt. Menar du att dessa flyg ger nivå- och bonuspoäng, men inte räknas som kvalificerande flygningar?

Exactamundo ! Tack för tydligheten ;)

Jag borde ha skrivit exakt så redan i början på min tråd så hade det inte varit så mycket oklarheter :(

Jag frågade precis en som flög för några dagar sedan och det har resulterat i både segment och poäng av båda varianterna. Däremot dök inte poäng och segment upp direkt vid ankomst, men kanske bara var något temporärt.

Vi försöker bara hjälpa dig att reda ut vad som hänt så att det blir rätt, i all välvilja. Håll oss gärna uppdaterade om du får dina kvalificerade flygningar eller inte.

Toppen