Senaste nytt

SAS bonusbiljetter och guldprickar

Rocketeer

Medlem
Sittar och planerar lite bokningar på SAS hemsida. Jag har Fly Premium vouchers (top tier) och AMEX 2-4-1. I bokningsflödet så är det en guldprick som indikerar när det går att använda dessa vounchers. Ser till min förvåning att det är ganska sparsamt med guldprickar. Hittar sällan någon biljett som har tur och retur med guldprickar. Min AMEX 2-4-1 applicerar heller inte 50% avdrag på poängen. Vad är er erfarenhet av dessa guldprickar?
 

palmen

Moderator
Sittar och planerar lite bokningar på SAS hemsida. Jag har Fly Premium vouchers (top tier) och AMEX 2-4-1. I bokningsflödet så är det en guldprick som indikerar när det går att använda dessa vounchers. Ser till min förvåning att det är ganska sparsamt med guldprickar. Hittar sällan någon biljett som har tur och retur med guldprickar. Min AMEX 2-4-1 applicerar heller inte 50% avdrag på poängen. Vad är er erfarenhet av dessa guldprickar?
Guldprickar är det som är award platser som är rena poängbiljetter.
När det inte är Guldprick är det en helt vanlig biljett om betalas med poäng (typ 4x mer poäng). Det är ingen award och går därmed inte betala och använda vouchers eller FlyPremium.

SAS släpper bara 2 award platser per flight i Business (mer kan släppas närmare avgång ibland). Dessa platser går ofta åt på några minuter efter de släppts, därför det finns så få tillgängliga om man inte hänger på låset.
 

LSH

Medlem
Ser till min förvåning att det är ganska sparsamt med guldprickar. Hittar sällan någon biljett som har tur och retur med guldprickar.
Beror helt på destination. Finns massor till New York, Chicago, Washington, Boston och Toronto. Övriga är svåra eller i vissa fall omöjliga (släpps inget till ex Tokyo för tillfället).
 
Hur långt fram söker du? Inom Europa finns ju hela tiden en och annan bonusplats till olika ställen men på longhaul bokas det mesta i Business direkt.
 
Toppen