Senaste nytt

SAS bonus resa med business för fem utanför Europa

Bat

Medlem
Har högsta nivån på FlyPremium och 300K poäng. Skulle vilja använda det för att resa i Business med hela familjen på 5 personer till någon destination utanför Europa. Tror ni det är möjligt? Har som högst hittat 4 business biljetter till USA när jag letat.

Har högsta nivån på FlyPremium och 300K poäng. Skulle vilja använda det för att resa i Business med hela familjen på 5 personer till någon destination utanför Europa. Tror ni det är möjligt? Har som högst hittat 4 business biljetter till USA när jag letat.
Det ska nog till rent enorm tur tyvärr. Om jag var dig skulle jag ta ett flyg med 4 bonusbiljetter och betala pengar för den 5:e.

Om du är beredd att chansa så kan du boka den 5:e i Plus och sen försöka buda på en uppgradering med poäng.

Hade du mer poäng hade du kunna köpa en Best Availability-plats, dvs en vanlig plats som man betalar med poäng, men då gäller inte FlyPremium på den platsen och jag tror inte dina 300K poäng kommer räcka heller.

Din bästa (och kanske enda) chans är typ Chicago under jan/feb om du ska hitta 5 Business awards med sas.

Kolla litegrann på AwardHacks https://awardhacks.se/List

Finns en del datum, framförallt i början av maj där det finns 5 eller fler platser i business till New York från AAL eller CPH, även något datum till IAD eller ORD.

Returen verkar vara lite svårare, så då får du nog boka in några i Plus på vägen tillbaka. Men ni får åtminstone starta resan på bästa sätt tillsammans.

Om man hittar en sån - kan man lägga på ett ben Chicago - Miami eller får man boka den ”löst”?

Ja och nej. Det går, men då blir det en Star Alliance-award. Detta innebär dels högre poängkostnad i grunden, och sen så kan du dessutom inte använda FlyPremium för en sådan.
Så i ditt fall så är i praktiken svaret att du inte kan lägga på det, utan måste köpa eventuella inrikesresor i USA separat.

Kan ni resa med kort varsel är inget omöjligt. På söndag finns exempelvis just nu (i skrivande stund) fem platser i Business till Miami

Att hitta detta till Miami hör inte till vanligheten men jag visar här att det går. Fast så fort några på detta forum ser platserna så går de nog åt :cool:
Vanligare är dock att hitta många platser till exempelvis Chicago.

Tack för er input. Har hittat några få rutter nu för oss alla fem. Men verkar som det är "sista minuten" som gäller, verkar släppas väldigt nära intill resetillfället och det är ju knepigt när man är många att få till. Ser dock att det är möjligt.

Kan någon av förklara varför det är så obalans mellan Till och Retur resetillgången? Så här ser det ofta ut tycker jag:

1682098971299.png

Toppen