Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Hej,

Dem bluffar så se upp. Fick också ett mail och signade upp för ett par resor vilket jag sedan uppflyllde (bokat via sas.se) och fick sedan ett mail om att jag haft 0 resor. Ringer upp SAS och de säger att jag flugit med Lufthansa så det gälls inte. Dvs. om du bokar via sas.se så se till att det också står SAS på planet annars så får du lida för det.

Ska förbruka mina nuvarande poäng sen är det hejdå SAS.

Alla Point Boosters och Bonus Challenge bygger på att man flyger SAS-metall. Det är inte att luras, det är som reglerna är och det framgår väldigt tydligt när man anmäler sig.

Ja, men om jag bokar via sas.se så förutsätter jag att jag flyger med SAS och medverkar i tävlingen. Är inte riktigt "rätt" att först
via sas.se och sedan också behöva verifiera att det är SAS. Det är inte så att jag bokar via mrjet.se eller dylikt.

Varför förutsätter du det? SAS ingår i en allians, där man även erbjuder flygningar med andra bolag inom samma allians. Det står alltid "SK" när du trycker på priset om det är en SAS flygning osv. Nu fick du betala en läropeng ;)

Dog skal man åbenbart også være opmærksom på at flyvningen kan blive udført af et andet selskab, selvom der står angivet et SK-flightnummer. Eksempelvis:

15:50 - 16:50 1:00 TXL - CPH
SK680 (QA) Berlin, Tegel - København (Terminal 3)
Opereres af Cimber Flytype Canadair Regional Jet 200

Jeg ringede og spurgte SAS, om en sådan flyvning kunne regnes med i deres kampagner. Som jeg forstod det, ville en sådan flyvning ikke kunne tælles med som en SK-flyvning, selvom der stod angivet et SK-flightnummer. Undtagelsen var hvis det havde været KF eller WF der havde udført den, så havde den været OK.

Så med mindre jeg har fået forkert information hos SAS, skal man lige kigge efter en ekstra gang, inden man booker.

(Og hej alle BC'ere, nyt medlem her...)

Hej,

Dem bluffar så se upp. Fick också ett mail och signade upp för ett par resor vilket jag sedan uppflyllde (bokat via sas.se) och fick sedan ett mail om att jag haft 0 resor. Ringer upp SAS och de säger att jag flugit med Lufthansa så det gälls inte. Dvs. om du bokar via sas.se så se till att det också står SAS på planet annars så får du lida för det.

Ska förbruka mina nuvarande poäng sen är det hejdå SAS.

Nu fattar jag ingenting. Det stod ju glasklart i villkoren:

"***) Code-share flights are commercial flights that are operated by one airline but marketed by another. Flights with the codes SK3000-SK3999, SK6000-SK6999 and SK8000-SK9999 are code-share flights from SAS’s partner airlines. These flights are not included in the Bonus Challenge."

Man skall läsa igenom villkoren innan man går med i något - och även innan man går ut och säger att någon bluffar.

Dog skal man åbenbart også være opmærksom på at flyvningen kan blive udført af et andet selskab, selvom der står angivet et SK-flightnummer. Eksempelvis:

15:50 - 16:50 1:00 TXL - CPH
SK680 (QA) Berlin, Tegel - København (Terminal 3)
Opereres af Cimber Flytype Canadair Regional Jet 200

Jeg ringede og spurgte SAS, om en sådan flyvning kunne regnes med i deres kampagner. Som jeg forstod det, ville en sådan flyvning ikke kunne tælles med som en SK-flyvning, selvom der stod angivet et SK-flightnummer. Undtagelsen var hvis det havde været KF eller WF der havde udført den, så havde den været OK.

Så med mindre jeg har fået forkert information hos SAS, skal man lige kigge efter en ekstra gang, inden man booker.

(Og hej alle BC'ere, nyt medlem her...)

Välkommen hit obs!!!

Då har du fått fel information, den där flighten är en ren SK-flight, bara att Cimber är wet-leasade. Den räknas med...

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Välkommen hit obs!!!

Då har du fått fel information, den där flighten är en ren SK-flight, bara att Cimber är wet-leasade. Den räknas med...

Mvh
/NotRyan

Det var egentligt også min første tanke, at Cimber blot var hyret/wet-leaset ind til at flyve på denne afgang, men at der i praksis var tale om en SK-flyvning når nu den stod angivet med et "rigtigt" SK-flightnummer (ej codeshare).

Dog så jeg et lille "faresignal" i at SAS' hjemmeside ikke kunne vise antal bonuspoint man ville optjene på flyvningen (selvom deres hjemmeside så langt fra er fejlfri...), og derfor tænkte jeg at jeg ville ringe for at høre dem ad. Her var beskeden at denne flyvning ikke ville kunne tælles med, selvom den stod angivet med et SK-nummer, med mindre at operatøren var KF eller WF.

Men jeg vil gerne tro på at du har mere ret, så tak for informationen (og velkomsten :) )

Toppen