Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Vanlig fråga från tidigare bonus challenges - och med t&r räknar SAS enkelresor *2.
I våras åkte jag enligt:
AAA-BBB-CCC-DDD-AAA = 2st t&r
AAA-EEE / EEE-FFF = 1 t&r
AAA-BBB-EEE / EEE-AAA + EEE-AAA = 2 t&r

Frågade just i Chatten om tex ARN-CPH-HAM-CPH-ARN räknas som 2 t/r fick följande svar:
"Det är en 1t/r. Standardregler för hur en bokning fungerar är att en resa oberoende på mängden mellanlandningar är en tur och retur.
Om det inte står något annat i kampanjen så är det vad som gäller."

Jag fick:

3 T/R - 6000
4 T/R - 10000
5 T/R - 30000

Varit bitter senaste timmen då jag bara får ihop 4st hur jag än vrider och vänder på det pga semester senare delen av februari.
Nyss insåg jag dock att under semestern i februari har jag bokat in Hong Kong med just SAS :)
5 t o r kommer det bli!

Fy, fick en tuff challenge!
Har haft 59 SAS-ben hittills under 2015.

7 T/R - 6000
8 T/R - 10000
9 T/R - 30000

Frågan är hur man löser detta på bästa sätt...

Du är så vis ;)
4 inplanerade, borde inte vara omöjligt att klämma in 5 till...

Ja, du har ju flugit på tok för mycket med SAS..

Inte alls? Det är lite för mycket flighter för att det ska vara värt att göra det om du inte helt naturligt träffar målet.
Blir så när man flyger mycket inrikes och inom EU där det går att komma undan billigt med Youth Fare.

Har 4 inplanerade, går nog att klämma in 5 till på något sätt... 30K är ju bra mycket mer än 6K eller 10K.
5 T/R GOT = 4000 SEK... hmm...

Fy, fick en tuff challenge!
Har haft 59 SAS-ben hittills under 2015.

7 T/R - 6000
8 T/R - 10000
9 T/R - 30000

Frågan är hur man löser detta på bästa sätt...

Känns ju som att om du inte råkar hamna väldigt nära av sig själv så är det inte värt att harva på en massa för dessa relativt fjuttiga poäng i förhållande till tid och kostnad. Kanske bättre att köra en milage run någon annan källa till poäng. ( kanske hyra bil via AVIS eller andra "smärtfria" metoder...) :)

Toppen