Senaste nytt

SAS blir kvar i Örnsköldsvik

Jag har jobbat en del med outsourcing av denna typer av tjänster till bolag som t.ex. Sykes. Min erfarenhet är att anställda som levererar denna tjänst ALLTID känner sig en del av varumärket man levererar trots att man inte är anställd i just det bolag. Jag har inga som helst betänkligheter att SAS lägger detta över på bolag som specialiserar sig i call center.

Lufthansa/Swiss kör jo redan detta utanför bolagen. Sen levererar man detta globalt med 24t service (Swiss) med ett "follow the sun" princip.
 
Ser dessvärre ut som om du då hamnar i Sveg om man ska tyda SAS press:

"Som en del av denna strategi har SAS nu beslutat att gå vidare och utöka samarbetet med SYKES till att också omfatta fler funktioner inom Customer Contact Center-verksamheten (exempelvis support för premium-kunder och EuroBonus-medlemmar)"

SAS Group - Press

Allt hamnar hos Sykes och inget blir kvar in Ö-vik då det gäller försäljningen. Ö-vik kommer dock finnas kvar och supportera Sykes i deras arbete.
 
Last edited:
Toppen