Senaste nytt

SAS - Biljettinformation om biljetten är avbokningsbar

Valley

Medlem
Börjar bli mer än irriterad.
Försöker i förtvilan finna ut om jag har full återbetalning på biljetter med Y-status
Har för mig att det är så men blev osäker och började dumt nog försöka hitta information på SAS sida.

Jag går bet. Måste väl finnas någonstans på sidan jag kan få fram om biljetten är avbokningsbar med återbetalning ? Eller är jag dum i huvudet på riktigt ?

• Gilla
Reactions: Gus
Kolla biljetten du fått på e-post. Står det enligt nedan är den ej avbokningsbar. Står det ingenting så är den normalt avbokningsbar.

Endorsement/Restrictions: RESTR APPLY PER FARE COMP NONREF

Kolla biljetten du fått på e-post. Står det enligt nedan är den ej avbokningsbar. Står det ingenting så är den normalt avbokningsbar.

Endorsement/Restrictions: RESTR APPLY PER FARE COMP NONREF
Han kanske inte har köpt en biljett.

@Valley , du måste ge mer information. Vad talar vi om för rutt?

Y på longhaul, t ex till New York ska vara fullt refundable om den är bokad med faren YSXTRA

Möjligen är alla Y gratis avbokningsbara men det vet jag inte. Vart ska du resa, och när? Kan säkert finnas Y-fares vissa tider och vissa rutter som inte är gratis avbokningsbara

Arlanda - Prag
Och jag hittar enbart biljetten. Samma sak på SAS-kontot. Kan inte se ett enda dugg på sidan vad som gäller.

Där hittade jag lite mera i min inkorg. Då borde jag väl kunna känna mig trygg på att få tillbaka peningarna. Har ju redan bokat Luftwaffe från Karlstad - Prag istället.

"Återbetalning: Biljetten och inrikesavgiften/internationella avgiften är återbetalningsbara. Delvis använda biljetter kan ge begränsad återbetalning."

Men vad är det för hemsida som SAS har? Vilken jävla dynga, på ren svenska.

Toppen