Senaste nytt

SAS bagage drop Sciphol

Lite OT, gäller det samma BRU ? Flighten går 20.35 och skulle gärna checka in och lämna baggage innan de 2-3 timmar som brukar va fallet.

Kan gå bättre i Bryssel eftersom det är en *A hub för Brussels Airlines.

Om inget har ändrats de senaste månaderna, så har SAS annat handlingbolag än Brussels Airlines och helt egna diskar. Jag har fått vänta på att de ska öppna när jag har tagit tidigare tåg till flygplatsen. SAS flighterna brukar alla avgå nära varandra, jag gissa att ungefär 2h före den första kvällsflighen borde gå bra.

Fördelarna är att det sällan är kö i check in och att säkerhetskontrollen nästan alltid är väldigt snabb, vilket den även var när den ordinarie avgångshallen var stängd efter attentatet.

När jag åkte från AMS så var det en ordentlig kö till incheckningen så jag gick till kanten på disken för plus och frågade lite försiktigt om de inte hade någon kö till den disken och då släppte kvinnan in mig genom avspärrningen... Kanske inte så uppskattat av de andra som stod i kön... men tja, man kanske inte behöver bry sig...
Så har jag nog väl också gjort några gånger. Känns dock lite dumt att dem inte har kö, fast det finns diskar där det står Plus / EBG på skärmen övan.

Kan lägga till att jag tog upp det med markpersonal. De föreslog lösningen som du och jag har används oss av.

Toppen