Senaste nytt

SAS bagage drop Sciphol

JimmyH

Medlem
Vet inte om det är SAS eller Sciphol men nu sitter jag här och väntar på att få lämna in bagaget efter att ha fått besked att dom inte öppnar förrän 12:50 , planet till CPH går 14:45 så visst borde man kunna bli av med bagaget innan dess ? Mycket störigt att behöva vänta här ute istället för i en skön lounge...

Är det SAS som inte har personal ??

Vet inte om det är SAS eller Sciphol men nu sitter jag här och väntar på att få lämna in bagaget efter att ha fått besked att dom inte öppnar förrän 12:50 , planet till CPH går 14:45 så visst borde man kunna bli av med bagaget innan dess ? Mycket störigt att behöva vänta här ute istället för i en skön lounge...

Är det SAS som inte har personal ??
Det är rätt vanligt att incheckningen inte öppnar förrän 2-3h före avgång på outstations. Allt handlar om hur många avgångar SAS har aktuell dag, när på dagen samt vad de har för avtal med ground handling

Det får får du ändå inte på AMS, så ur den aspekten kvittar det när du får lämna bagaget när du flyger med SAS.
Märkte det , sitter i Aspire loungen med mycket magert utbud. Sämst på denna resa som började i Lima för ett antal timmar och flygplatser sen. Nu återstår bara ett litet stopp i CPH innan vi når Arlanda

Handling för SAS på Schiphol är inget att skriva hem om. Oftast har dem ingen kö för Plus/Biz/EBG, alla får ställa sig i samma. Bagage hann inte med någon gång pga kort byte på CPH, då visade sig handling agent sig inte vara den bästa heller. Prio bagage har aldrig funkat för mig heller. Föredrar dock fortfarande SAS över KLM och DY på linjen ARN-AMS för att hälsa på släkten.

Bagage hann inte med någon gång pga kort byte på CPH, då visade sig handling agent sig inte vara den bästa heller. Prio bagage har aldrig funkat för mig heller. Föredrar dock fortfarande SAS över KLM och DY på linjen ARN-AMS för att hälsa på släkten.

+1
Mitt bagage har blivit kvar ett par gånger trots att jag checkat in 40 minuter innan avgång. Trots det och den mediokra loungen håller även jag mig hellre till SAS än de andra aktörerna.

Handling för SAS på Schiphol är inget att skriva hem om. Oftast har dem ingen kö för Plus/Biz/EBG, alla får ställa sig i samma...

När jag åkte från AMS så var det en ordentlig kö till incheckningen så jag gick till kanten på disken för plus och frågade lite försiktigt om de inte hade någon kö till den disken och då släppte kvinnan in mig genom avspärrningen... Kanske inte så uppskattat av de andra som stod i kön... men tja, man kanske inte behöver bry sig...

Lite OT, gäller det samma BRU ? Flighten går 20.35 och skulle gärna checka in och lämna baggage innan de 2-3 timmar som brukar va fallet.

Toppen