Senaste nytt

SAS börjar med pre-seating inom Europa

Poenget forsvinner kanskje litt mellom norsk/svensk etc, men *billetten* er enda per definisjon C-class. Also known as business class. Selv om SAS ikke *kaller* det business class etc. Jeg vil tro det har en viss relevans hva slags billett du har her i saken hvor det handler om setereservasjon.... :)

Ja, inom Europa verkar Plus (i vissa avseenden) räknas som Business, och det även om man bokar en bokningsklass som tidigare var Economy Extra. Det borde väl vara ganska unikt för SAS att om man bokar en biljett i Y-klass så står det C på Boarding-kortet, vilket exvis betyder att man kommer in i alla Star Alliance Business Class-lounger. Jag har vid flera tillfällen sedan jag blev degraderad till EBS ändå kunnat utnyttja SQ-loungen på Heathrow på billiga Plus-biljetter.

Jag postar normalt till M&M så frågan är om jag får normal Z-intjäning eller vad som sker?

Ja, det finns nog inte olika intjäningar. Reser du i Z-klass på Lufthansa med en SAS-biljett så ska du väl få poäng enligt det.
Till Eurobonus står det LH XXX Z Business Discounted på poängutdraget.

Lustigt nog inte, trots att det var SK operated allt i hopa. Brukar ju alltid kunna se EB points ute i sidan men nu stod det bara: "Beklager, vi kan ikke finde antallet af point for valgte rejse." ... Så stå ju mest när resan innehåller en ikke Star Alliance partner code share typ AA vid US resor eller så... hmmm !? Oh well man kan ju siffrorna efterhand. 1250 per leg i Go & 2500 per leg i Plus till London från CPH med EBG. ;)

Felet verkar vara kvar. Det som kanske är mest irriterande med detta är att man inte ser bokningsklassen. Förvisso inte ett jätteproblem på SAS egna flighter men bra att veta när man får upp partners (dock inte codeshare).

Man får väl mest hoppas på att SAS inte håller på och göra om intjäningstabellerna (till det sämre)...

Förstår inte vad det är som är konstigt, det finns som sagt olika bokningsklasser (exempel P och A) som är det som används för SAS Plus bokningar.
Varje bokningsklass kostar olika även fast det är en SAS Plus biljett du köpet. Precis på samma sätt som det är olika priser (bokningsklasser) när du flyger i economy.

Jo det vet jag oxå men frågan var bara när det är samma pris på båda sträckorna borde det inte vara samma bokningsklass.

Toppen