Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Ingen löjrom idag på SK953 till Miami … däremot bjöd SAS på en courtesy upgrade till Business men även på drygt 2 timmars försening

Sitter på SK945 mot Chicago just nu. Försenade eftersom cateringbolaget som SAS tydligen bytte till 1 nov inte har lyckats leverera någon mat eller dricka alls. Så preliminärt 1h 20 min försening just nu, och vad värre är: Ingen bobbel medans vi väntar!

Foton på menyn kommer när vi får dom.
Ser dock sedan jag reste i maj att Vodkan numera är Mikkeller vodka, att High Coast whiskyn är ändrad från Altitude till Atmosfär, och att Mackmyran är ersatt av Stauning.

93EE3D15-4607-4B2F-85D3-044B87390E77.jpeg
8ADD9CE6-BBAC-4DCB-BEA3-861907DD2659.jpeg

Sitter på SK945 mot Chicago just nu. Försenade eftersom cateringbolaget som SAS tydligen bytte till 1 nov inte har lyckats leverera någon mat eller dricka alls. Så preliminärt 1h 20 min försening just nu, och vad värre är: Ingen bobbel medans vi väntar!

Foton på menyn kommer när vi får dom.
Ser dock sedan jag reste i maj att Vodkan numera är Mikkeller vodka, att High Coast whiskyn är ändrad från Altitude till Atmosfär, och att Mackmyran är ersatt av Stauning.
Så inte Gate Gourmet längre? LSG finns ju inte kvar på Arlanda, och Gate Gourmet köpte SAS Service Partner för länge sedan - vilken leverantör är det nu istället?

Enligt pursern ombord på ovan nämnda flight heter de Newrest (eller eventuellt New Rest) och håller till i Märsta. Detta är också anledningen till problemen idag (och tydligen igår också), då de håller till utanför området och måste ta sig igenom grindarna…

Ny meny du kan dela med dig av?
SK953 hade lite problem med att de fått fel menuer vid lastningen. Så crew fick berätta för varje passagerare.
Till förrätt valde jag laxbitar med sallad, smakade ungefär som det låter.
Hustrun valde en lufttorkad skinka.
Till huvudrätt fanns 4 alternativ.
Jag tog lax med mos, var faktiskt mycket godare än det låter.
Hustrun valde risotto.
Fanns även kyckling eller biff.
Dessert bestod av en liten jordgubbspaj, frukt, glass, fikon och ost.

Förseningen för SK953 blev totalt bara ca 2,5h så ingen EU ersättning denna gång.

Kanske annan viktig info
Istället för att docka vid Terminal H valdes Terminal E.
Tåget in och sedan immigration med drygt 1h i en typ oändlig kö. Bakom oss växte kön snabbt så säkert minst 1,5-2h för de som kom efter oss.

Kanske bara tillfälligt med valet av Terminal E men verkligen ingen fördel.

Toppen