Senaste nytt

SAS börjar flyga till Shanghai igen i Mars 2012

Än så länge SKs ARN-HKG biljett tillåter inte routing via PVG. Det kanske är förståeligt. CA flyger inte SHA/PVG-HKG.
Men det hade varit kul om man kunde åka via PVG. Upp till 48 timmar i Shanghai behöver man inte ansöka kinesiskt visum.

Någon som lyckats boka bonusbiljetter till PVG? Jag har tittat på SAS hemsida men det finns inget tillgängligt, däremot sa deras mailsupport att det skulle finnas. Är utbudet mellan telefon och internet olika?

Idag är det premiär för nya linjen Köpenhamn-Shanghai. 17:40 går premiärflyget SK 997 från Köpenhamn.

Planet är så gott som fullt, business class verkar vara helt fullt.

Någon här som ska med premiäravgången?

Någon borde nog ha korrekturläst Shanghai-annonsen:

Screenshot_2012-03-02-18-28-22.jpg

Go kväll.
Vilken/a lounge/r kommer SAS att erbjuda på PVG.. Det är länge sedan jag var där med *A, det va en TG flight ner till BKK, då var det Shanghai Airlines lounge som gällde.. Men de är ju inte med längre.. Blir det en tråkig Air China Lounge kanske?

//Axelzon

Go kväll.
Vilken/a lounge/r kommer SAS att erbjuda på PVG.. Det är länge sedan jag var där med *A, det va en TG flight ner till BKK, då var det Shanghai Airlines lounge som gällde.. Men de är ju inte med längre.. Blir det en tråkig Air China Lounge kanske?

//Axelzon

Jag antar att det blir Shanghai Airlines lounge, även om de har gått ut från Star Alliance.
Om jag kommer ihåg rätt, Air Chinas lounge på Shanghai Pudong låg på inrikes sida.

Senaste jag flög *A utrikes, vilket var en månad sedan ungefär, blev det Shanghai Airlines lounge. Och som även AHO skrev och jag också tror mig veta, enda *A- lounge som finns på PVG är Air China inrikes.

Alla andra Star Alliance flygbolag använder Shanghai Airlines loungen så utgår från att detsamma gäller SAS.

Toppen