Senaste nytt

SAS awardresa mixed cabin

CharlieH

Ny medlem
Hej, ledsen om frågan ställts tidigare men har sökt och inte hittat något svar. Sorry också om det är en nybörjarfråga...

Säg att jag hittar ett långflyg i business från CPH, men vill resa från ARN. Jag upplever att om jag via SAS awards-bokning gör sökningen från ARN istället, så finns inte resan alls (eller möjligen bara något enstaka alternativ med superlång transfer i CPH, alltså 8h+). Det finns ju massor av awards-flyg samma dag ARN-CPH. Beror det på att det är mixed cabin (dvs t.ex. economy från ARN, och business från CPH)?

Går det att komma runt på något sätt? Har ju inget emot att åka economy mellan ARN-CPH, och sen business på den långa. Finns någon man kan ringa som hjälper till med bokningen?

Eller har jag missförstått något? Tack för hjälpen!

OBS gäller alltså vanliga SAS awards och inte Star Alliance.

Pröva att ring sas först och säg att det inte går att göra bokningen online. Då ska de ta bort den extra service feen.

OK tack! Är det vanligt att det är så, eller nåt tillfälligt fel? Tycker det verkar vara så på nästan samtliga av mina försök.

Är det vanliga SAS kundtjänst man ringer?

Kort sagt - är det så här ni andra gör när ni bokar, dvs kollar varje ben för sig och sen bokar via telefon?

Toppen