Kimmen00
Medlem
Det eneste jeg synes er uklart fra @Kimmen00 er hvorfor han ringer Amex-bestillings-senteret i stedet for å ringe til SAS kundesenter? Det virker litt unødvendig tungvindt, men mulig jeg har misforstått noe jeg og![]()
Jag har ju ringt sas kundcenter 4 (!!) ggr.
1, otrevlig tjej som menade att "du har ju en ombokning Chicago-cph" och tyckte jag borde vara nöjd med det. Hon kunde bara boka SAS och tyvärr hittade hon ingen sas-linje från IAH (hallå jag vet, ni lade ju ner den?)
2, trevligare kille som påpekade att "tyvärr kan vi inte göra mer då det är en amex 2-4-1 du måste ringa amex, jag är låst här". När jag frågade om vad som skulle hända om "jag bara lät bokningen vara och sen åker till IAH, vad händer när vi ska åka hem den 2/11 och linjen är avslutad?". Då fick jag svar att de skulle boka om isf 24 timmar innan..
3, en annan trevlig kille som dessutom började leta runt flighter etc men inte fick ihop och även han rekommenderadeTallin.
4, ringde Tallin, trevlig tjej som letade upp Lufthansa flight 441 kl 16:10 ut från IAH och sen vidare till ARN från FRA. Dock tillkom då 1500 kr per person för fuelcharge.Jag var INTE nöjd över det men vågar man chansa på att vänta och de biljetterna försvinner? Hon bokade dem. Kul att åka 380 igen iof, var 3 år sen.
5, ringde SAS kundtjänst igen och beklagade och bittrade över bemötande, ombokning etc. Jag tog upp att det är oacceptabelt att jag måste betala för att de har lagt ner linjen och det var en trevlig grabb som rekommenderade claim till costumer service för stålarna (ngt jag ändå tänkt göra). Jag gnällde om flighter etc men han kunde inte hitta ngn annan som de "fick boka..
Alla 4 på sas var dessutom helt ovetande att linjen var nedlagd och killen som pratade om claim tyckte att jag skulle "skicka med det där mailet där det stod att linjen lagts ner". Jag påpekade syrligt att det kunde de läsa på er egen hemsida istället då SAS gått ut med detta.. Märkligt.