ipc_mataveri
New member
Vi senaste resan noterade jag att mellan 3,5mm och 2,5mm kontakterna var det ett kluster
med kontakter ungefär som ett SIM-kort.
Är det någon som vet vad dessa används till?
Robin Nilsson skrev:Tror detta är för deras egna noise cancelling-hörlurar. Dessa uttag fanns i SAS Business senast jag flög.Klicka för att utvidga...
Robin Nilsson skrev:Tror detta är för deras egna noise cancelling-hörlurar. Dessa uttag fanns i SAS Business senast jag flög.Klicka för att utvidga...
Jag letade också efter det och kom fram till att det bara är Phiteks egna lurar som verkar ha kontakten. Recensionerna av dessa verkar också vara att magneterna är försvaga, så när man rör på sig skrapar och hackar ljudet för att kontakten rör på sig. Har dock aldrig testat själv.IPC_Mataveri skrev:Etihad first airline to adopt Phitek magnetic jacksNews : Etihad first airline to adopt Phitek magnetic jacks November 19, 2014After conducting extensive flight trials, Etihad Airways (Etihad) will become the firstairline to install Phitek’s magnetic jacks designed to prevent mechanical pin breakage in headphones,a fault which often causes in-flight entertainment (IFE) systems to fail.Inflight Online News ShowMen vilken tillverkare av hörlurar har tagit till sig denna "standard" ?Klicka för att utvidga...
SAS har inte noice cancelling på sina lurar...Robin Nilsson skrev:Tror detta är för deras egna noise cancelling-hörlurar. Dessa uttag fanns i SAS Business senast jag flög.Klicka för att utvidga...
Är du säker på detta? Jag tyckte mig absolut förnimma en viss noise cancelling, om än inte lika tydlig som dyrare lurar från e.g. Bose.JohanA skrev:SAS har inte noice cancelling på sina lurar...Klicka för att utvidga...
Det funkar bra.Harnos skrev:Någon som vet om det går att använda Bose lurar med 2-pins adapter i detta uttag?Klicka för att utvidga...
Fungerade klockrent igår med Bose QC-25 2-pins adapter, SAS Business.Harnos skrev:Någon som vet om det går att använda Bose lurar med 2-pins adapter i detta uttag?Klicka för att utvidga...