SAS återbetalning inom 24 timmar?

Talade precis med SAS. Min återbetalning hade nu "hamnat utanför kösystemet" för återbetalning av någon oförklarlig anledning. Det är över 2 månader sedan biljetten avbokades och nada händer. Ständiga bortförklaringar och nya uppskattade tidpunkter för återbetalning. Jag vet inte vad man ska säga längre, det är bara så pinsamt dåligt. I guess loyalty has come to an end.
 
I maj avbokade jag en bonusresa per telefon (det var mindre än 24h innan avgång så det gick inte att göra det online) och blev lovad "omedelbar" återbetalning av skatter och avgifter. Denna tråden fick mig att kolla om det verkligen skett, men icke... Ringde SAS innan idag och undrade varför jag inte fått tillbaks mina pengar, och fick till svar att det berodde på att "refund-avdelningen" hade varit hårt belastade den senaste tiden men att de skulle ta tag i det direkt. Ungefär en halvtimme senare hittade jag ett "refund notice" i min inbox.



Det var förstås dåligt att det inte fungerade direkt, men de skötte det i varje fall snyggt efter dagens telefonsamtal.
 
Ja, jag fick faktiskt en "refund notice" på mailen någon timme efter det 800:e samtalet och det senaste inlägget i ärendet. Så tack för det. Men att det under lång tid skylls på överbelastning och underbemanning etc. är ju då anledningar att göra något åt situationen. Arbetskraftsbrist råder ju som bekant inte.
 
Väntar på en återbetalning från den 17 mars

Kontaktade SAS idag (31 juli) och de hade noterat om återbetalning, men "måste kolla upp" och skall återkomma
 
Kom detta svar efter 10 minuter

Hej



Det hade inte gjorts nån återbetalning men de har dom fixatnu. J



Med vänlig hälsning



Sales and Service Consultant – Premium Sales & Service

SAS Customer Contact Center - Sweden



SAS

+46770727727
 
Nu gäller det inte återbetalning inom ramen för 24h-regeln, men jag avbokade en Z-biljett i mitten på Juni i år. Idag ledsnade jag på att inte ha hört något om detta och ligga ute med både biljett och avbokningskostnad, vilket de drog direkt från mitt kreditkort när jag avbokade, så jag ringde SAS.




Fick en trevlig norsk agent i luren och hon tyckte det lät lite konstigt men när jag grävde fram bokningsreferensen så kunde hon se att den låg i kön för behandling. Hon lovade dock att kontakta sina svenska kollegor och kolla läget.




Nu, ca 1h senare, kom kvittot på återbetalningen...




Jag är visserligen tacksam att jag fick mitt kvitto (och förhoppningsvis mina pengar) men ska det verkligen behöva ta så här lång tid? Det var ju inte ens några konstigheter - det var en helt vanlig Z-biljett med en avbokningskostnad, inget annat.
 
Jag avbokade en biljett efter 22 timmar tidigare i veckan, på mitt kreditkort är det fortfarande reserverat men får väl se om de bara släpper den eller jag måste vänta på återbetalning. Har fått mail om återbetalning automatiskt.
 
Gjorde i stressen två felbokningar häromveckan, insåg det efter nån timme och avbokade. Fick bekräftelse om avbokning samt återbetalning med en gång.


Hade ju inte varit kul att ligga ute med de pengarna...
 
mry skrev:Jag avbokade en biljett efter 22 timmar tidigare i veckan, på mitt kreditkort är det fortfarande reserverat men får väl se om de bara släpper den eller jag måste vänta på återbetalning. Har fått mail om återbetalning automatiskt.Klicka för att utvidga...


Använde Du BAEC-VISA så kan det ta några extra dagar...
 
Vart vänder man sig om det handlar om återbetalning/kreditering?



I detta fall ca 12 000 SEK som skulle krediteras omgående...nu har det gått 4 veckor...
 
Stefan62 skrev:Vart vänder man sig om det handlar om återbetalning/kreditering?I detta fall ca 12 000 SEK som skulle krediteras omgående...nu har det gått 4 veckor...Klicka för att utvidga...


När jag har haft problem med SAS så har det alltid krävts 3-4 veckor och 3-4 samtal. Alltid efter sista samtalet har jag fått återbetalningsbekräftelse inom några timmar.



Dåligt? Absolut.
 
Jag gjorde sammanlagt sex bokningar i början av mars, varav en bonusbiljett och två gånger två ungdomsbiljetter. Alla bokades av inom 24 h men debiterades direkt. Efter tre telefonsamtal till supporten fick jag tillbaka pengarna på de fyra ungdomsbiljetterna men fick vänta ytterligare två veckor på återbetalningen av den andra biljetten samt skatterna på bonusbiljetten. Det innebar att jag fick ligga ute med över 15000 i mer än sex veckor. Vid sista påminnelsen fick jag intrycket att mina återbetalningar inte hade skett överhuvudtaget om jag inte ringt. Känns inte som rutinen för återbetalningar fungerar just nu. Har inte heller blivit erbjuden någon kompensation för detta.
 
Back
Top