SAS återbetalning inom 24 timmar?

Avbokade en flygning ca 6 veckor innan den skulle genomförts, återbetalning skedde först två dagar efter tänkt flygdatum, jag påminde aldrig SAS.
 
Bumpar en gammal tråd. Har läst igenom här och en annan tråd som jag hittade men fick inte konkret svat på min fråga.



Gäller 24h öppet köp också codeshare flyg med SK-nummer men opererad av * om man bokar via sas.se? Jag antar svaret är JA, men vill inte riskera det minsta.



Kanske dum fråga men det gäller en god summa pengar och jag håller på med en boka-först-tänka-sen case.
 
FFlash skrev:Bumpar en gammal tråd. Har läst igenom här och en annan tråd som jag hittade men fick inte konkret svat på min fråga.Gäller 24h öppet köp också codeshare flyg med SK-nummer men opererad av * om man bokar via sas.se? Jag antar svaret är JA, men vill inte riskera det minsta.Kanske dum fråga men det gäller en god summa pengar och jag håller på med en boka-först-tänka-sen case.Klicka för att utvidga...
Om det är Blue1/JetTime/Cimber är det lungt, förmodligen även med Wideröe.



I övrigt har jag hört lite olika uppgifter. Jag blev senast igår varnad för att ombokningsreglerna på Plus inte med säkerhet gällde vid codeshare.



Och btw, varför codeshare?
 
olo skrev:Om det är Blue1/JetTime/Cimber är det lungt, förmodligen även med Wideröe.I övrigt har jag hört lite olika uppgifter. Jag blev senast igår varnad för att ombokningsreglerna på Plus inte med säkerhet gällde vid codeshare.Och btw, varför codeshare?Klicka för att utvidga...


De där har jag gjort ett par gånger och fungerar. Men jag menade SK biljett opererad av United/Lufthansa/xxx som man köpt på sas.se?
 
Allting som köps via sas.se ska ha 24 h öppet köp.



FULL ÅTERBETALNING INOM 24 TIMMAR


Du kan alltid boka av din resa, helt utan kostnad, inom 24 timmar från bokningstillfället när du bokar via sas.se eller SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727.
terbetalning av flygbiljett - SAS
 
Jag har en fullprisbokning i SAS Business som jag nu måste boka om.



Vid ombokning blir det ett pristillägg och min fråga är - om jag måste avboka får jag tillbaka ursprungligt biljettpris OCH pristillägget?



(Jag trodde att en fullprisbiljett var ombokningsbar under 1 år utan pristillägg...)
 
Johan67 skrev:Jag har en fullprisbokning i SAS Business som jag nu måste boka om.Vid ombokning blir det ett pristillägg och min fråga är - om jag måste avboka får jag tillbaka ursprungligt biljettpris OCH pristillägget?(Jag trodde att en fullprisbiljett var ombokningsbar under 1 år utan pristillägg...)Klicka för att utvidga...
Ja, om det inte var någon ombokningsavgift på den ursprungliga bokningen utan endast en prisskillnad till den nya biljetten så får du tillbaka allt....



Exempelvis om du bokar om en DSEBIZ till CSEBIZ så får du tillbaka det du betalat för DSEBIZ samt mellanskillnaden du betalat till CSEBIZ om du senare måste avboka....
 
Back
Top