saknas nog någon bild eller lista av resultat här?Lånar denna tråd lite. Har också hittat en del intressanta alternativ mellan CPH-ARN via olika städer i Europa som skulle ge betydligt mer poäng. Via t.ex. flygresor kommer dessa upp. Även på Google flights som dessutom anger ett pris via SAS hemsida och länkar dit. På SAS sida ser jag dock bara direktflighter hem från CPH till ARN. Går dessa att boka direkt med SAS på något sätt? Kan man ringa SAS? Vill helst undvika att boka via någon av nätresebyråerna...
Förstår att denna funktion inte ger så mkt för en "vanlig" resenär, men om jag har lite tid över på eftermiddagen varför inte ta en öl i en trevlig lounge i Tyskland på vägen hem. Det ser ju dessutom ut att bli billigare och ge mer än dubbla poängen.
saknas nog någon bild eller lista av resultat här?
Har själv inte erfarenhet av den typen av bokningar, men i Mileage run trådarna kanske finns info om liknande routings och hur de bokas.Såhär ser det ut på Google Flights. Lyckas som sagt inte få fram alternativet på SAS hemsida när jag går vidare via länken. Hittar däremot samma alternativ via flygresor men vill helst inte boka via någon mindre känd nätresebyrå...
du får säga att du ska några timmar till XX destination för att fika med en kompisJa, när poängen och resan är målet, inte destinationen. Jag får gräva runt lite i de trådarna och provar att ringa SAS. kan bli en intressant diskussion på temat: " Hur bokar jag en resa utan direktflighter?"
Funkar det inte längre att få fram det om man söker på poäng plus pengar?