Senaste nytt

SAS appen fungerar inte på iOS8

AABack2ARN

Medlem
Hur har man kodat appen för att INTE fungera med IOS8? Det känns som man inte följt de riktlinjer som Apple själva publicerar för bra kodning, eller är det annorlunda i App-världen jämfört med deras vanliga värld?
 

vicce

Medlem
Uppgraderar man direkt det kommer nya major-versioner så får man ju räkna med lite problem. Man kan visserligen tycka det är svagt av SAS, men deras kärnverksamhet är trots allt inte att skriva appar...

Själv brukar jag släpa åtminstonde ett par veckor innan jag uppdaterar iOS och då har man i princip inga problem alls.

Finns många andra mindre bolag som redan fixat sina appar, exempelvis Taxi Kurir, så nog borde väl SAS kunna lösa det rätt snabbt?
Men jag håller med, jag ser ju hellre att de fokuserar på det som är deras kärnverksamhet i första hand och appkodande i andra hand.
 
Uppgraderar man direkt det kommer nya major-versioner så får man ju räkna med lite problem. Man kan visserligen tycka det är svagt av SAS, men deras kärnverksamhet är trots allt inte att skriva appar...

Själv brukar jag släpa åtminstonde ett par veckor innan jag uppdaterar iOS och då har man i princip inga problem alls.
Fungerar inte för mig heller, iPhone 5. Skulle behöva appen idag, men men, får väl snällt vänta tills i morgon fredag...

Inte på Iphone 6 heller...
 

AABack2ARN

Medlem
Appen är alltså utvecklad av en tredjepart som har det till huvuduppgift. Att det då inte finns en anpassad version från dag 1 känns konstigt med tanke på att vissa bolag släppte ut uppdateringar för någon vecka sedan.

SAS ser appen som ett viktigt sätt att nå en ny generation resenärer - då skall den också fungera.
 
Toppen