Senaste nytt

SAS app i Appstore nu

Nej, har svårt att se någon direkt vinst med det. Speciellt också som Smartpass/NFC inte fungerar längre, sedan SAS bytte incheckningssystemets plattform.

Hm, nu har jag inte använt Smartpass till att checka in på ett tag, men senast i helgen fungerade det fortfarande att både passera security, komma in på T4 lounge och boarda med smartpass.

Mitt resande den här gången med app incheckning och QR kod i gaten osv fungerade klanderfritt. Inget annat behövs nu.

Använde Smartpass i Fast Track på T5 imorse och det funkade. Inte fått meddelande om motsatsen heller..

Har använt smartpass till incheck och fast track senast i onsdags på ARN, dock funkade inte boarding på varken OSL eller ARN.
Kommentaren var "nä såna där moderna grejer funkar inte här ännu".

Har använt smartpass till incheck och fast track senast i onsdags på ARN, dock funkade inte boarding på varken OSL eller ARN.
Kommentaren var "nä såna där moderna grejer funkar inte här ännu".

Smartpass fungerar i säkerhetskontrollen men inte vid gate om jag förstått det rätt.

Jag checkade in och fick mobilt boardingkort med 2D streckkoder på resan ARN-CPH i fredags och MMX-ARN igår. Väldigt smidigt..

Använde mitt Smart Pass så sent som i morse i UME och det gick finfint. Nytt snyggare boardingkvitto också tillsammans med ny grafik på skärmen vid vändkorset. Alteaanpassad får man anta... :)

Toppen