Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

På tal om val av måltid på business i Europa, hur kommer det sig att det finns tre olika rutor med olika info om maten? Helsnurrigt:

1. ”Meal” med info om att det finns mat (”complimentary meal”) på flyget men utan info om vilken mat man valt, dvs om man exempelvis valt child meal till sitt barn.

2. ”Pre-select meal” där man kan välja mat eller se vad man tidigare valt.

3. ”In-flight meal service choice” där man inte kan välja vad man vill äta, men däremot välja om
man inte vill äta alls.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20260223/9d8b835cc1b98878c320afdd42826059.jpg

(Däremellan ”Customize your journey”, som resenären rimligtvis kunde tro också skulle kunna handla om maten, även om det tydligen inte gör det, för visst är val av mat en sorts anpassning av resan?)

Med det sagt är den nya dagen-för-resan-vyn INTE lösningen, den är ju ännu mer frustrerande…
Helsnurrigt, senast jag åkte så gick jag in flera gånger på alternativ 3 och tänkte nähä det går fortfarande inte att välja. Måste man ringa in för child meal tänkte jag, men till slut så såg jag den! Alla dom 3 borde väl rimligtvis konsolideras till en knapp där man både kan välja typ av mat eller att avstå.

Helsnurrigt, senast jag åkte så gick jag in flera gånger på alternativ 3 och tänkte nähä det går fortfarande inte att välja. Måste man ringa in för child meal tänkte jag, men till slut så såg jag den! Alla dom 3 borde väl rimligtvis konsolideras till en knapp där man både kan välja typ av mat eller att avstå.

Ja, det borde ju bara finnas ett ställe med samlad info och alla val kring ombordmåltid (förslagsvis via den första knappen ”Meal”).

Kanske borde det gå att komma dit även via ”Customize your journey”, för om den knappen ska bestå borde den ju ge möjlighet att göra alla typer av anpassningar av resan, inklusive måltid, inte bara en oförutsebar delmängd.

Gissar att det är utformat som det är för att man vill lyfta fram miljöaspekten av att avstå från måltid (att få visa bladsymbolen på en egen knapp), men det är inte ett bra nog skäl för denna snurrighet.

Förresten, ett förslag: Kunde man inte få ett CT-steg om man avstår från måltid av miljöskäl?

Antar att det sagts 1000 gånger i tråden, men jag skulle vilja att man kunde lägga till vouchers när man skall betala sin resa istället för att behöva boka via hemsidan.

Det är numera möjligt, i varje fall om du köper reve

Är det sant? Kör du Android eller iOS? Jag får inte upp det alternativet i min app, utan får fortfarande bara swish eller kort som. Använder iOS och har version 6.5.0.
Jag bokade ARN-FNC-ARN i går för jag vill testa nya business och då gick det inte iaf. Jag kör Android och appversion är 6.5.0 Bara Swish och kort.

Last edited:
Det måste vara under test eller ligga i ett A/B-flöde. Jag testade nu och fick inte upp, tror jag såg det när jag bokade igår och definitivt vid bokningar förra veckan. Det låg under Swish/kort separat och med vanliga upplysningen om högst två vouchers. Jag kör ios fullt uppdaterat.

Om ni med vouchers menar presentkort så väljer man först att betala med kort och där man skriver in kortnummer så finns en ruta längre ner för att ange presentkort.
IMG_1838.jpeg

Toppen