Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Tänkte uppdatera FFP i appen från EBG till Senator och såg till lätt förvåning att de FFP program jag kunde välja i stället är enbart från SkyTeam. I mitt fall en *A-bokning med LH, ville främst se om jag kunde boka andra platser på kommande flyg. Känns som en något för tidig förändring och smått road av det hela, samtidigt rimligt att man borde kunna byta till andra *A FFP i appen tills alliansbytet inträffar. Nyfiken hur det ser ut för er andra om ni försöker byta FFP i SAS appen?Visa bifogad bild 154400
På webbsidan är det fortfarande Star Alliance som gäller.

Så om man vill lägga till FFP för en resa innan 1 september -> använd webbsidan

Och om man vill lägga till FFP för en resa efter 1 september -> använd appen

:p

Jag hittade av en slump ett påskägg i form av ett spel i iOS-appen för några dagar sedan. Som gammal utvecklare värmer det lite i hjärtat när man hittar sånt här :) Spelet i fråga är kanske inget som dödar flera timmar utan internet i luften, men lite roligt ändå!

Se till att ni saknar internetåtkomst (slå t.ex. på flight mode och stäng av wifi), då visas en banner med texten "Device is offline". Tryck två gånger på bannern så öppnas spelet.

(Ber om ursäkt om detta inte är någon nyhet, sökte igenom forumet först men hittade inget inlägg om det)

IMG_8566.jpg
IMG_8564.jpg

Jag hittade av en slump ett påskägg i form av ett spel i iOS-appen för några dagar sedan. Som gammal utvecklare värmer det lite i hjärtat när man hittar sånt här :) Spelet i fråga är kanske inget som dödar flera timmar utan internet i luften, men lite roligt ändå!

Se till att ni saknar internetåtkomst (slå t.ex. på flight mode och stäng av wifi), då visas en banner med texten "Device is offline". Tryck två gånger på bannern så öppnas spelet.

(Ber om ursäkt om detta inte är någon nyhet, sökte igenom forumet först men hittade inget inlägg om det)

Visa bifogad bild 154578Visa bifogad bild 154579
Jag kan bekräfta att det finns med i Android versionen också.
Kul!

• Gilla
Reactions: LKR
Under silver, guld och diamant framgår det dock att man får ”benefits on Sky Team” men också att man får det på Star alliance……vore kanske bra med tabeller som listar verkligheten före 1 september respektive efter 1 september…..

Jeg og familien skal på en kort city-break til Washington DC den kommende weekend. Jeg blev præcist promptet for at vælge meal på forhånd, måske det ikke er helt nyt - det er noget tid siden jeg har rejst SAS Business - men det var nyt for mig. Man kan endda også vælge fisk som ikke findes på on-board menuen. Det går dog også at vælge via login på websitet.

454404408_10230182815367824_87079634021178565_n.jpgphoto_2024-08-07_13-11-21.jpgphoto_2024-08-07_13-11-24.jpgphoto_2024-08-07_13-11-27.jpgphoto_2024-08-07_13-11-16.jpg

Last edited:
Toppen