Senaste nytt

"SAS anklagas för fusk i fototävling"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tävlingen avslutades för 2 månader sen iofs ;) Och det är väl rätt ok tillgänglighet i eco, är det inte det? Hur som, jag tror de flesta tror man kan köpa en resa hur som helst med poäng. har för mig vi har diskuterat just detta förrut om "vanligt folks" uppfattning om poängresor.

Förmodligen skulle väl samma snubbe gråta ut i Aftonblaskan och anklaga SAS för lurenderjeri när han inte kunde använda poängen han vann till resan han ville boka.

Varför skrev inte SAS direkt att den med flest följare som postar en bild vinner?! Då hade de ju sluppit diskussionen! Det verkar ju trots allt ha varit just det som avgjorde vem de valde som vinnare! :rolleyes:

Med tanke på bristen på "finstilt" i stort sett allt som SAS marknadsför (varje gång kommer frågorna som bekant huruvida man tjänar poäng genom att flyga si eller så) kan jag inte se någon skillnad här. Visar lite på en amatörmässighet hos SAS tycker jag.

Med tanke på bristen på "finstilt" i stort sett allt som SAS marknadsför (varje gång kommer frågorna som bekant huruvida man tjänar poäng genom att flyga si eller så) kan jag inte se någon skillnad här. Visar lite på en amatörmässighet hos SAS tycker jag.

Juristerna har väl fullt upp med att reda ut om vattnet ska vara gratis eller inte :p

Jag har förstått att Sven och gänget som trixat fram flest "likes" inte förtjänade att vinna, hörde att dom trollat en hel del. Tror nog rätt person vann i trots allt :)

Jag har förstått att Sven och gänget som trixat fram flest "likes" inte förtjänade att vinna, hörde att dom trollat en hel del. Tror nog rätt person vann i trots allt :)

Det beror väl litegrann på vad man menar med att någon "förtjänar" att vinna i en sån här tävling. Om enda villkoret som ges när tävlingen utannonseras är "flest likes vinner" så tycker jag inte att det borde spela någon roll hur man skaffade dessa likes (på ett moraliskt plan så håller jag med om att detta inte är i tävlingens rätta anda, men å andra sidan så anser jag även att det är liknande problem om någon har en populär blogg där de marknadsför det hela eller liknande).
Det är just detta som gör att jag tycker väldigt illa om tävlingar där "allmänheten" ska rösta fram en vinnare via likes eller någon annan form av lättmanipulerad onlinemekanism.

Nja... Moraliskt sett håller jag fullständigt med dig, men har man bara skrivit att antalet likes avgör så bör ju det avgöra, oavsett om man raggat järnet efter likes eller inte.....

Jag är extremt förvånad över att SAS inte hade den sedvanliga klausulen om att en jury utser slutgiltiga vinnaren i sina T&C. Det gör ju tyvärr att killen tekniskt sett har rätt i att han borde ha vunnit.

Larvigt att diskutera likes egentligen, men när Svens bild gick från 0-5000 likes på bara några timmar och användarna som gillade bilden enbart bestod av "ghost-konton" så är det klart att SAS lyfter på ögonbrynen. Sen att SAS inte varit tydliga med reglerna är en annan femma, men blir ju bara patetiskt när man som 24-åring gråter ut i Aftonbladet.

Tycker dessutom att det är mycket märkligt med Svens story att han enbart fick likes, och inte fler följare när vi ändå pratar om 8000 personer som varit inne och kollat hans profil.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen