KalleSus skrev:Jag kände mig plötsligt sysslolös.....Jag valde en onsdag i juli, helt på måfå (7/7). Sen kollade jag igenom ett antal avgångar från Stockholm och Köpenhamn avseende flygplanstyp. Resultatet av denna, helt ovetenskapliga undersökning är intressant.Denna onsdag planerar SAS att flyga 5 morgonavgångar från Köpenhamn med Airbus 319 och 3 morgonavgångar från Stockholm.Sen förväntas en lunchflygning Stockholm - Kalmar utföras av 319 - och avslutningsvis 1 kvällsflygning från Köpenhamn och 3 kvällsflygningar från Stockholm.Det kommer att krävas minst 8 maskiner om denna ekvation ska gå ihop.Men,
jag tycker inte man kan dra alltför förhastade slutsatser av detta resultat. Troligen använder SAS den här flygplanstypen som ett planeringsverktyg - nån stans mitt emellan en 320 och en Bombardier. Sen får bokningsläget avgöra om man ska växla upp eller ner, ligga kvar - eller i värsta fall ställa in.På samma sätt har ju 737-700 använts genom åren och inte ursprungligen enbart som en markör för något som man inte avser flyga.Klicka för att utvidga...