Hejsan!
Har tänkt att eventuellt byta SAS kreditkort, från nuvarande SAS Amex Premium till SAS Amex Elite.
För bäst utväxling av poängen får jag väl av att flyga Buisness Class ?
Men
kortet är ju betydligt dyrare,
och
spenderingen senaste två åren ligger på ca 180.000kr.
Priset per månad för SAS AMEX ELITE blir snart 575kr/mån = 6900 kr/året
Med ca 180 K spend så ska det väl räcka till en 2-4-1 voucher, som gör att det går att flyga för halva poängpriset i Buisness Class.
180.000 spend ska väl ge 36.000 intjänade Eurobonuspoäng - vilket ju inte räcker för en Buisness awardresa till USA..
Vet ni vad som gäller för poängintjänandet och använda redan intjänade poäng:
Q: Ex.: Kan jag skaffa mig Amex Elite och boka buisness class för redan intjänande poäng( poäng som är intjänade med SAS Amex Premium kortet
eller är det bara "nya" Amex Elite intjänade poäng som kan användas för buissness class?
Q: Jag måste väl ha kvar kortet när jag bokar en buisness class award resa?
Feel gärna free att kommentera =)=)
Tack för hjälpen!
Har tänkt att eventuellt byta SAS kreditkort, från nuvarande SAS Amex Premium till SAS Amex Elite.
För bäst utväxling av poängen får jag väl av att flyga Buisness Class ?
Men
kortet är ju betydligt dyrare,
och
spenderingen senaste två åren ligger på ca 180.000kr.
Priset per månad för SAS AMEX ELITE blir snart 575kr/mån = 6900 kr/året
Med ca 180 K spend så ska det väl räcka till en 2-4-1 voucher, som gör att det går att flyga för halva poängpriset i Buisness Class.
180.000 spend ska väl ge 36.000 intjänade Eurobonuspoäng - vilket ju inte räcker för en Buisness awardresa till USA..
Vet ni vad som gäller för poängintjänandet och använda redan intjänade poäng:
Q: Ex.: Kan jag skaffa mig Amex Elite och boka buisness class för redan intjänande poäng( poäng som är intjänade med SAS Amex Premium kortet
eller är det bara "nya" Amex Elite intjänade poäng som kan användas för buissness class?
Q: Jag måste väl ha kvar kortet när jag bokar en buisness class award resa?
Feel gärna free att kommentera =)=)
Tack för hjälpen!