Beror på. För de som har högsta nivån MC Fly premium är amexkupongen nästan värdelös för SAS-award utan bara intressant för *A.SAS Amex är primärt till för att få ut awardresor med SAS,
Beror på. För de som har högsta nivån MC Fly premium är amexkupongen nästan värdelös för SAS-award utan bara intressant för *A.SAS Amex är primärt till för att få ut awardresor med SAS,
Varför skulle dom ge annan info om det inte finns någon?Fair, vi kan pausa denna tråd tills Amex kommuncierar ut något nytt. Deras kundservice och press på nätet vägrar ge annan info annat än "business as usual".
Ja, och nu blir det (antagligen) 2-4-1 på Skyteam istället.Beror på. För de som har högsta nivån MC Fly premium är amexkupongen nästan värdelös för SAS-award utan bara intressant för *A.
Din logik snubblar, 2-4-1 är ju enbart en poängrabatt gentemot SAS.Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?
Och finns det också liknande lösningar inom Skyteam?
Jag verkar inte heller vara en som helt förstårmen om det inte finns några liknande lösningar inom skyteam, och sas kliver in där nästa sommar, känns det ju fullt rimligt att 2-4-1 försvinner.
Men gissar att jag snubblar i min logik nånstans![]()
Amex BA-kort i UK har också 241-vouchers så det är inte något helt SAS-unikt.Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?
2-4-1 är en amex produkt som erbjuds till Eurobonus medlemmar.Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?
Jag verkar inte heller vara en som helt förstårmen om det inte finns några liknande lösningar inom skyteam, och sas kliver in där nästa sommar, känns det ju fullt rimligt att 2-4-1 försvinner.
Men gissar att jag snubblar i min logik nånstans![]()