Senaste nytt

SAS-AmEx Hur lång tid från ansökan till kort-i-hand?

Då verkar det som om jag har rekordet. Skickade ansökan söndag kväll, godkänt och klart på tisdagen, kortet i brevlådan på torsdagen. Dock fel kort eftersom de skickade ett Elite silver trots att jag blev guld, ersättningskortet kom dock i slutet av veckan efter.

Tycker AMEX beter så extremt pinsamt just nu. Flickvännen sökte om kortet den 1 juni. Inget kort, ingen godkänd ansökan ingenting. De har gjort upplysningen för ett bra tag sedan. Hon ringde förra veckan och frågade hur det såg ut "ser jättebra ut, vi väntar på SAS", nu säger de idag att "den ligger i systemet, det ser jättebra ut". Jaha, hur lång tid ska det egentligen få ta? Det ska ju ta max 14 dagar och det är ju på gränsen för alldeles för länge. Nu har det gått 3 veckor. Inte ett pip. Väldigt "premium".

Tog över 3 veckor för mig att få mitt Elite. Lite tråkigt då jag redan hade fått min kupong från premiumkortet och hade en del omsättning under tiden. En trevlig överraskning var dock att de betalade ut 20k statuspoäng 3 gånger.... Känns lite som att få ett diamantkort i ett flingpaket.

Tog över 3 veckor för mig att få mitt Elite. Lite tråkigt då jag redan hade fått min kupong från premiumkortet och hade en del omsättning under tiden. En trevlig överraskning var dock att de betalade ut 20k statuspoäng 3 gånger.... Känns lite som att få ett diamantkort i ett flingpaket.

Fick du behålla de 40k extra poängen? Inget som justerades av Amex vid ett senare skede?

Fick du behålla de 40k extra poängen? Inget som justerades av Amex vid ett senare skede?
Är bara några veckor sedan jag fick dem men de har inte justerat. Frågan är ju också om de kan nedgradera mig genom att dra tillbaka poängen. Statuspoängen har ju inget värde i sig.

Är bara några veckor sedan jag fick dem men de har inte justerat. Frågan är ju också om de kan nedgradera mig genom att dra tillbaka poängen. Statuspoängen har ju inget värde i sig.

Det skulle antagligen kräva ett manuellt ingrepp från Amex. Det händer nog inte om du ligger lågt, speciellt med tanke på att det verkar vara rejäl disconnect mellan kundtjänsten på Amex och SAS :)

Har också en ansökning som ligger på ett Premium kort, skickade in ansökning för snart en månad sen, fortfarande inget...
För ca 10 dagar sedan kontaktade jag dem med svar om att "det låg på SAS bord"...
Ringde igår igen och då har dem "tekniska problem", problem som de tror kommer ligga i ytterliggare några veckor, kul!

Har också en ansökning som ligger på ett Premium kort, skickade in ansökning för snart en månad sen, fortfarande inget...
För ca 10 dagar sedan kontaktade jag dem med svar om att "det låg på SAS bord"...
Ringde igår igen och då har dem "tekniska problem", problem som de tror kommer ligga i ytterliggare några veckor, kul!

Borde ju gå att lösa manuellt om tekniken strular... Att behöva vänta flera veckor känns inte ok

Toppen