Senaste nytt

SAS Amex Elite Expense lanseras 2021

robinselin

Ny medlem
Något nytt under solen om det nya kortet? Någon som har hört något mer än att det ska lanseras snart? Pratat med Amex, men dom verkar inte veta heller mer än att dom väntar på någon marknadspartner.
 

Arv

Medlem
Gissar att vi med de gamla expense korten kvar mergas in i samma flik som det nya kortet när det väl lanseras?
Tänker mig att det fr. AMEX sida vore bra att meddela detta så man slipper spekulera i om det nu finns två versioner av expense kortet. :rolleyes:
 
D

Deleted member 30163

Guest
Gissar att vi med de gamla expense korten kvar mergas in i samma flik som det nya kortet när det väl lanseras?
Tänker mig att det fr. AMEX sida vore bra att meddela detta så man slipper spekulera i om det nu finns två versioner av expense kortet. :rolleyes:
Dum fråga men har det funnits ett Elite Expense förut? Eller menar du att Corporate Card upphör och blir Amex Elite?
 

folo

Medlem
Dum fråga men har det funnits ett Elite Expense förut? Eller menar du att Corporate Card upphör och blir Amex Elite?

Elite Expense har funnits, eller finns till och med, men går inte att nyteckna. Expenseinnehavarna har fått kraftiga "incitament" att gå över till Elite Kredit som sänkt poängintjäning m.m.

Blir spännande att se om nya Expense går att inneha parallellt med Kredit, som då i kombination med SAS MC ger omedelbar EBG utan en sekund av rumpa i säte.
 
  • Gilla
Reactions: Arv
D

Deleted member 30163

Guest
Elite Expense har funnits, eller finns till och med, men går inte att nyteckna.
så var det ja, sorry. Det känns lite i gråzon att i så fall ta en kreditupplysning på de kunderna och dessutom tvinga på de en kredit utan godtycke.
Amex vill ju göra om de flesta produkterna, "Nya" Elite är ju ett kreditkort, samma sak med Platinum om jag inte minns fel.

Det är ju möjligt att ha flera kort hos amex, men bara en av varje "typ" om jag förstod det rätt, har ju haft Platinum betalkort + Amex Elite kreditkort utan problem.

Om man vill betala 3 årsavgifter för att få guld avstår jag från att svara på :)
 

palmen

Moderator
Fast det är väl inte samma sak? Eller ger alla dina 6 kort EB baspoäng?
Var kommer citatet ifrån? Bara nyfiken.
Citatet kommer från Amex som själva säger att du får ha max 2 kreditprodukter från dom. Det kan vara Amex Green och Amex Gold om man så önskar och ingen av dessa ger eurobonuspoäng. Eller så kan man ha sas amex elite och premium, då ger båda korten eurobonus.
Utöver två kreditprodukter kan du dessutom ha flera betalkort också från amex om så önskas.
 
Toppen