Senaste nytt

SAS Amex elite - concierge service

blobloblo

Medlem
Tack blobloblo. Du svarar snabbt.
Är det möjligt att komma över denna lista utan att vara ansluten kund?

Du måste ha ett Amex som är knutet till en concierge-service för att det ska fungera. Men som sagt, i Sverige fungerar det sådär. Du måste vara ute i god tid (i så god tid att du säkert hade kunnat göra det själv). Utomlands fungerar det bra för nattklubbar och bättre restauranger. Även om en engelsktalande hos concierge hjälper dig så är det lite mer tyngt när dom ringer till Sverige och bokar.
 

nitrid

Medlem
I Sverige funkar deras restaurangservice riktigt dåligt imho. Är ingen finätare (Michelin osv) men har flera gånger bett de försöka fixa bord på AG, har gått kanske 1 av 6 gånger totalt.

Du får ursäkta, vad står AG för?

Tråkigt att inte Amex har större inflytande i Sverige. Undrar vad de har för medel till inflytande på uteställen, lägre avgifter kanske?
 

blobloblo

Medlem
Du får ursäkta, vad står AG för?

Tråkigt att inte Amex har större inflytande i Sverige. Undrar vad de har för medel till inflytande på uteställen, lägre avgifter kanske?

Förmodligen inget alls. Concierge inkluderas bara i de dyrare korten och är en tjänst du betalar för. Eftersom korten är dyra är det oftast köpstarka personer som har korten, kunder som restauranger och framför allt nattklubbar är ute efter.
 

nitrid

Medlem
J
Förmodligen inget alls. Concierge inkluderas bara i de dyrare korten och är en tjänst du betalar för. Eftersom korten är dyra är det oftast köpstarka personer som har korten, kunder som restauranger och framför allt nattklubbar är ute efter.

Ja det låter ju rimligt faktiskt.
 

nitrid

Medlem
Får känslan av att flera inte riktigt är nöjd med concierge servicen i Sverige.
Hade ni som har elite valt premium istället om samma poäng per krona hade utgått?
 

blobloblo

Medlem
Får känslan av att flera inte riktigt är nöjd med concierge servicen i Sverige.
Hade ni som har elite valt premium istället om samma poäng per krona hade utgått?

Inte jag. Jag tycker 2 vouchers är oslagbart med Elite. Så pass bra att jag fortfarande hade valt elite före premium, även om poängen var desamma.
 

dino_81

Medlem
Tack blobloblo. Du svarar snabbt.
Är det möjligt att komma över denna lista utan att vara ansluten kund?

Till nattklubbar i Stockholm och Göteborg så fungerar det bra tycker jag. De har som @Moco skriver en lista med nattklubbar som de har avtal med, och ringer man bara senast fredag eftermiddag så skriver de upp maximalt sex st på gästlistan varav två gratis entré. Funkar bra tycker jag!

Finns listan över anslutna restaurangen/nattklubbar att tillgå öht? Jag har letat på AMEX sida när jag är i loggas utan resultat. Tycker för övrigt att AMEX sida är ganska svårnavigerad så det kan säkerligen vara så att jag missat.
 
Toppen